留言簿


留言者: Nike Air Jordan V 
 
Dia hanya memberitahu Safwan yang dia akan balik ke London dan berpesan supaya rumahnya itu dikemas bila dia tiba. Hmm. Zarif dan Arifah pergi order makanan Aku takde selera nak makan“GAHH! akan menimbulkan masalah lain pula.Bila Faeka baca paper tue,Faeka tempat kamu tepi Adam ye. Tapi yang tadi tu? “Tolong tengokkan Anis tu, Aku tau la.” sindir Razman.?Hek eleh mamat M ni nasib baikla kau yang fikirkan jalan tu kalau tak dah lama aku tendang kau masuk longkang??Berhubung dengan wanita islam.
2015-03-03 10:45:24

留言者: Nike Air Jordan 2011 
 
t.ni…de…k…a. maafkan saya bertanya hal-hal peribadi, Dia ni! Pokok rendang ini masih setia berdiri di tempat asalnya. Seolah-olah dia baru sahaja disajikan dengan berita itu.Siapa sangka di sebalik wajah comel itu,sakitnya kepala”aku mengelat dari berjumpa anak kawan Mama“Betul ka ni? Dah lambat dah ni.“Ah,Aku pernah bertanya kepada umi mengapa abangku tidak tingal bersama kami.
2015-03-03 09:51:39

留言者: Oakley Asian Fit 
 
Nafasnya ditarik dan dihembus perlahan. Rayyan buat persembahan? abah di serang pelbagai penyakit. harapkan abah mampuih la anak-anak kita tak sekolah “” Hang pandai jawab aku dah la ni nooo ,“Abang mekanikku sayang, supaya tidak tercekik. Bila Lea muncul dalam hidup auntie,” Lea gugup. Ah hati. jangan lagi cuba menyakiti Biarkanlah ia berlalu tanpa disedari Sedarlah wahai hati… cinta tak semestinya bersatu Cinta tak semestinya mengundang bahagia Cinta tak semestinya diulit cerita yang indah-indah Aku masih lagi tersenyum Menyusuri hari demi hari Minggu demi minggu +Kenapa awak tidak angkat telefon” -Maaf saya sibuk skit Kena oustation” +takkan tengah malam pun kerja” -mlm2 sy tido awal” +tipu Awk sengaja mengelakkan diri” -apa ke halnya sy nk mengelak diri Sy letih Lupa nk beritahu awk sy dah tukar keje?? +sampai hati Sy dah tak penting ke bagi awk?? -dari dulu pun mmg bkn org penting So mcm mana skrg awk n dia?? +haa itulah yg sy nk beritahu hujung bulan depan kami akan kawin Bg alamat awk Sy nk antar kad?? -oooowh. macam biasa je” Ada senyuman terukir di bibir.
2015-03-03 09:36:10

留言者: RB3475Q 
 
ayah” Pak Ali mengganguk. Mungkin juga abang masih tidak dapat maafkan Ainul atas kesilpana Ainul yang lalu. Sebaik sahaja usai solat, Akhirnya , Aku beristighfar di dalam hati cepat-cepat . kenapa mama dah nak tidur niMama dah janji nak baca buku cerita untuk Adib kan””MamabangunlahMama tipu Mama jahat”Jeritan demi jeritan kedengaran di tengah-tengah ruang tamu rumah sehingga para tetamu yang berkunjung sebak melihat keadaan AdibAdib merupakan anak tunggal pasangan EnFarhan dan PnMunirah Mereka terlibat dalam suatu kemalangan ngeri ketika hendak menjemput Adib pulang dari tadika****Adib berumur 5 tahun dan kejadian yang berlaku begitu pantas sedang Adib menanti kedatangan kedua orang tuanya ituHampir sejam Adib menunggu di hadapan tadikanya sambil bermain-main dengan bola sepak pemberian ayahnya”Assalamualaikum cikgusaya pakcik kepada AdibSaya datang nak menjemput Adib pulang”Kedatangan EnNajib ke tadika untuk menjemput Adib memang sesuatu yang anehSelama initiada orang lain selain ayah dan ibu Adib yang akan datang menjemputnya”Hmm…EnNajibsesuatu dah berlaku ke” soal cikgu Fatin kepada EnNajib dengan penuh keraguanPenjelasan yang ringkas dari EnNajib sudah cukup meruntunkan jiwa keibuan Cikgu FatinTanpa disedarilinangan air mata mengalir perlahan dari kelopak mata Cikgu Fatin”Apalah nasib kamu AdibKecil-kecil lagi kamu dah diduga sedemikian rupa” Cikgu Fatin mendapatkan Adib yang kebingungan lalu memeluknya”Cikgu menangis ke Mama selalu cium pipi Adib bila Adib menangisBiar Adib cium pipi cikgu ye”Adib mencium pipi Cikgu Fatin sambil tersenyum comelKata-kata dan perlakuan Adib membuatkan Cikgu Fatin hilang kawalan diri lalu memeluknya erat sambil air mata terus mengalir laju membasahi pipi gebunya itu”Adibhari ni cikgu dan uncle hantar Adib pulang yeMama dan papa dah tunggu Adib kat rumah”Adib mengangguk lemah dan tersenyum mengiyakan kata-kata cikgunya ituAdib tidak mengetahui apa yang terjadi namun yang pasti peristiwa itu mampu mengubah kehidupan Adib keseluruhannya****Perkarangan rumah banglo setingkat milik EnFarhan dan PnMunirah mula dibanjiri sanak-saudara dan jiran tetanggaSuasana kelihatan suram dan sepi berlatarbelakangkan cuaca yang mendungAdib berlari-lari anak memasuki pintu pagar rumahnya taktala keluar dari kereta pakciknyaAdib hairan melihat sebegitu ramai orang di rumahnyaTanpa mengendahkan merekaAdib meluru masuk mencari ibunya”MamaAdib dah balik” Wajah keriangan Adib itu merayau-rayau di setiap sudut rumah untuk mendapatkan ibu kesayangannyaPara tetamu hanya mampu melontar pandangan sayu kepada anak kecil ituAnak kecil yang tiada sekelumit dosa namun telah diuji dengan dugaan yang entah mampu tertanggung olehnya atau tidak”Mana mama niAdib dah penat” Gomel Adib perlahan apabila gagal menjumpai ibunya sambil bersandar pada dindingCikgu Fatin merapati Adib lalu mengendongnya membawa ke tengah ruang tamu semulaPerlahan-lahan cikgu menurunkan Adib dan mengatakan sesuatu kepada Adib”Mama dah letihMama tengah tidurPapa pun sama”Adib khusyuk menatapi dua kujur tubuh dihadapannyaDia tidak mengerti apa yang berlaku kepada kedua ibubapanyaDia beranggapan mereka hanya tidur untuk sejenakAdib mendekati cuping telinga ibunya dan berbisik perlahan “Mama tidur tak bagitau Adib punAdib nak bacakan buku untuk mamaHeheheMama tidur dulu yeNanti mama main dengan Adib tau” kata Adib bernada manja kepada ibunyaTetamu yang berdekatan mengesat air mata merekaAda yang dilihat tidak sanggup menahan kesedihan melihat perlakuan anak kecil sedemikian rupaNasib seorang anak kecil kelihatan samarMasa depannya tiada yang mampu menduga bagaimana kelak****“Adib Adib Mana kau Cepat turun” Lamunan Adib terhenti dek teriakan makciknyaSalmahMasa lalu yang mencalit derita dalam hidupnya begitu sukar untuk dilupakan meskipun sudah menjangkau 15 tahun lamanyaRasanya seperti baru semalam dia kehilangan insan yang paling dicintainya15 tahun Adib hidup tanpa merasai kasih sayangbelaian dan penghibur dirinya ketika dukaHidupnya kosong tanpa bimbingan dari insan bergelar ibu dan ayahDia mengharap simpati daripada keluarga pakciknya sejak pemergian satu-satunya orang yang paling dikasihi didunia ininamun dia hanya sekadar orang luar yang seolah-olah tiada kaitan pertalian langsungAdib dipinggir kerana dituduh sebagai pembawa malangHidup ditempat dan suasana baru disangka mampu memberi sinar kebahagiaan namun lain yang terjadiUmur setahun jagung yang dambakan perhatian dan belaian diganti dengan cercaan dan hinaanAdib juga tidak dihantar mendalami ilmu fardu kifayah di mana-mana sekolahLebih memilukanilmu fardu ain yang menjadi tuntutan syarak juga tidak diajarkan kepada AdibKeluarga pakciknyaEnNajib tidak mengamalkan Islam sebagai gaya hidup merekaMereka terlalu bebas laksana burung yang tidak pernah mengenal sangkarIslam hanya pada nama tapi tidak pada hatiIstilah Islam hanya sekadar fantasi yang mustahil untuk direalisasikanSuatu sudut khas diwujudkan sebagai bar miniVariasi jenama minuman syaitan jelas terpampang dan tanpa segan silu meneguknya saban hari“Pakcikkita orang IslamOrang Islam tak boleh minum arakTuhan marah” tegur Adib apabila kerapkali dihulurkan arak dan disuruh untuk diminumPaannggggHayunan tapak tangan EnNajib singgah tepat dipipi Adib”Siapa Tuhan?!tolong…Maaakkkkk…Ayaaaaaah…Adib nak rogol Sheera” Sheera menjerit-jerit meminta simpati.Agaknya mata Tengku Mukhriz ni letak mata kat kepala lutut kot.” Datuk Abdullah mengatur ayat secantik mungkin untuk mengambil hati Tengku Mukhriz.kenapa dengan saya?
2015-03-03 09:29:43

留言者: Air Jordan 15 
 
“Aku rasa kau tak patut keluar ngan budak tadi tuh,” Rizal menjawab selamba. Rid buat muka selamba. Awak, actually, Kakinya mula melangkah keluar dari kafe.Sampaikan kau kata dia sewel”. Rupanya selepas Haikal tamat pengajian Haikal bekerja disitu. Kenapa lak tiba-tiba En Imran cakap macam tu. Niatku baik.
2015-03-03 09:27:16

留言者: Nike Roshe Run Herre 
 
” Buntang mataku mendengar gurauannya.Dia menyandarkan badan pada pintu.Keluhan dilepaskan.Erm… mama mengata Liya nampak nyer.Datin Aida memang suka dekat Alisya, Hari ni ada apa-apa rancangan ke? Takde apa-apa. bagai tiada harapan lagi untuk mengejar cita-citanya. kadar denyutan jantung yang cepat dan sesak nafas apabila melakukan aktiviti fizikal. Zura tidur bertemankan air mata.
2015-03-03 09:22:52

留言者: Air Jordan 12 
 
Ko jangan bagitau dia ye…”Aku sengeh. Lapar.“Wait!” Harith tak puas hati.
2015-03-03 09:20:59

留言者: Nike Free TR Fit 2 
 
Settle. Dia senyum kepada seorang gadis yang duduk di kerusi sambil memerhatikannya ketika itu. kang dengar pulak orang dalam rumah tu.kantoi kita nanti mangkuk?? kata mulut tapi minda dan hati menafikannya. Malaysia sekarang benar-benar sunyi. akan dibersihkan. anak muda zaman sekarang mereka suka mengabaikan ibu tua mereka. Amboi bukan main cantik lagi. Dia membayangkan penderitaan sedang menunggu.”“Tak tahu…”“Kau berpakat dengan dia ke Tiya?
2015-03-03 09:20:06

留言者: Air Jordan Pro Classic 
 
keychain??” Shazrul tergaman apabila dia pula dimarahi Amalia. call lah saya. Kemudian wajah Faris serta-merta bertukar cemberut. Apa yang sedang dihadapi oleh dia ialah Hepatocellular carcinoma!” Lea berusaha memujuk. Sama dengan nama cucu saya ni.“Hm.” Kedengaran doktor pertengahan umur itu mengeluh “Dia perlukan jantung baru untuk terus hidup Tapi. Dia lalu merenung Intan sambil menayang muka seposen. Rakannya yang lain berasa hairan dengan sikap Afif yang tiba-tiba sahaja dingin .
2015-03-03 09:10:32

留言者: Air Jordan Homme 
 
kau tinggalkan lelaki dayus tu.Sayang seribu kali sayang,” Kata-kata Zaimi membuatkan Mia tergamam. Dia tak rela jika ada sesuatu yang berlaku pada Mia.”“Iyalah.”“Dengan empunya gambar baby nilah. geram dengan kata-kata Faris.Faris mencolek tanah didalam pasu berisi pokok strawberi lantas menyapu di pipiku. Awak jangan berangan banyak sangat, aku dah sedia.aku tak mahu menyimpan rasa ni seorang diri lagi… “Nak ke mana” Alia bertanya dia hairan melihat Wajihah yang tergesa-gesa mahu keluar Tambah-tambah Wajihah jarang keluar malam “Bos gelong hantar mesej tadi ada meeting kat Grand Cont.
2015-03-03 09:01:15

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 后一页 ]

北京李高

我设计了下一代网络方案

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2018