留言簿

 
itu bukan menjadi persoalannya. Suha memandang Aiman dan kembali memandang Fatin. Dia ajak kau dan aku pergi tengok forum malam ni. Sebatang kara kat Korea tu. Ada orang nampak Ima hempas telefon Fiq kat jalan. malulah aku.hoooreyyyy” Jerit Ibzal ??. arwah minta sangat agar diari ini sampai ke tangan anak angkat kesayangannya,” “Jika awak ada otak,siapa yang akan tengok-tengokkan anak-anak sedara aku?
2014-11-14 02:50:49

留言者: Expédition 
 
Aku faham perasaan anakku itu. Selama ini aku sokong kau untuk suka pada Fahmi walaupun secara senyap. saya dah agak ada benda penting jadi kat dia. Kan bahaya, kemalangan ngeri yang meragut nyawa ayahku adalah disebabkan oleh ibu.Cepat!!Fahri memandang ke arah langit yang mendung.pastinya dgn perempuan yg baik.Pada mama dan abah aku luahkan secara jujur ttg perasaan ku ketika itu.Mereka perlu tahuperjudikan sebuah perkahwinan yg mempertaruhkan antara bahagia dgn deritaAku sendiri yg akan menanggungbukan mereka @ sesiapaMahligai perkahwinan yg ku angankan terlalu indahKasih dan cinta yg ku cagarkan bukan kepalangSeluruh hidup akan ku serahkan kepada suamikuTpaku tdk mahu menjadi perempuan dan isteri derhakaSekiranya aku menerima lamaran Daniel Haris sudah pastihak aku menjadi kepunyaan diaAku tdk mahu.PRANG! Aku hanya merotan meja yang berdekatan Biar bergema satu kelas Biar mereka terkejut sebentar Diam Aku guru kamu masih ada di hadapan Apa kamu tidak melihat!
2014-11-14 02:50:40

留言者: Moncler Women Coats 
 
Iman: Celebrate my birthday? Segala-galanya di berlaku dalam sekelip mata, Kena rasuk syaitan ke apa?”tengking Hakimi Dia mula menunjukkan barannya Mujurlah kelab itu terlalu bingit dengan lagu yang dipasang maka tak ramai yang dengar pergaduhan kami “I…I nak berubah…I dah tak nak macam ni…”Air mataku menitis Aku lemahSeminggu sebelumnya. Aku terus mencapai beg tanganku. Tak mampu berkata lagi.Keesokannya Lisa segera mendapatkan gambarnya bersama Izad yang telah siap dicuci. Baba ada perbincangan penting dengan Tengku Mukhriz.“ Err.siapa jejaka tampan kat sebelah Datuk niTak nak kenalkan ke” Camelia mengajukan pertanyaan kepada Datuk Abdullah dengan suara yang menggoda Memang sah dia ni sepsis pisau cukur yang gedik“ Oh Ya Lupa pulak nak kenalkanTengkuCik Camelia kenalkan ini Rayyan Fahrinmenantu saya” Datuk Abdullah tersenyum“ Menantu Bila masa anak Datuk kahwin Saya tak dapat surat jemputan pun Ai Datuk.“Thanks,“Baik.
2014-11-14 02:50:33

留言者: Nike Blazer High 
 
Eric mendekati Dato’ Rashid dan meneruskan kerja Yogi yang dilakukan setengah jalan. dia segera duduk di tempat yang kosong. Saya betul-betul tak kenal awak., “Sudahlah Lucifer. Sangat rindukan. Harun melayannya dengan baik tapi Ummi rasa Harun terpaksa melayannya begitu. menarik kerusi lalu duduk.*****“Dila, dah sedar,” suara mak sayup-sayup Adila membuka perlahan Disekelilingnya dia lihat ada mak abah dan abang Zahid Tangannya dah berselirat dengan tiub“Syukur Alhamdulillah” Adila nampak abah dan abang Zahid meraup tangan tanda syukur Mak mengusap dahi Adila“Mak…Hafiz macam mana mak” Tanya Adila Ya Dia teringat kali terakhir dia di sekolah pagi tadi kemudian Bob bagitahu pasal kejadian tu Zahid dan Abah senyap“Adila…tak sihat lagi ni nak” Mak menjawab Selimut ditarik“Tapi mak Dila nak tengok Hafiz” Adila bangun dari katil Dia mesti tengok Hafiz Mak cuba menahanAbah mengangkat tangan pada Mak tanda biarkan dia buat keputusan sendiri lantas Abah dan Zahid membantu Adila bangun dari katil*****Pintu dikuak perlahan dia nampak mata mama Hafiz bengkak begitu juga abah Hafiz yang sedang cuba menyabarkan mamanya Abang Zahid dan abah membantu dia duduk atas kerusi yang disediakan Tubuh Hafiz berselirat dengan tiub dan wayar yang tersambung pada mesin pernafasan bantuan hayat Mama Hafiz memeluk Adila Abang Zahid abah mak dan abah Hafiz senyap Adila menyeka air yang cuba ditahan dari tadi akhirnya tumpah juga“Aunty…Hafiz…”Adila menangis suaranya tersekat-sekat“Hafiz…koma Dila” mama Hafiz menjawab Air matanya diseka Abah Hafiz memeluk bahu mama Hafiz cuba mententeramkan keadaan Adila memandang Hafiz lirih yang terbaring kaku“Hafiz…” itu sahaja perkataan yang mampu terkeluar dari mulutnya kala itu*****“Itu la padan muka kau siapa suruh tak siap kerja Nasib la kena jalan itik” jelir Adila pada Hafiz“Kau la salah siapa suruh tak bagi tau aku yang teacher nak kerja tu hari ni” Balas Hafiz balik Pinggang digoyang-goyang Lenguh Adila mengatur langkah pantas ke kantin Malas nak melayan Hafiz Tak pasal-pasal dia pulak yang kena Dalam kelas teacher cakap tidur“Wei…tunggu la aku” Hafiz bingkas bangun mengejar nak bersaing dengan Adila“Kau pergilah makan dengan Bob ikut aku apesal Malasla nak dengar orang bergosip”Adila membalas lagi Mulut-mulut dekat sekolah ni memang la jenis tak hengat dah tak ada bahan agaknya Dia pun boleh terbabit sekali“Gosip Gosip apa wei” tanya Hafiz mengah Laju gila budak ni jalan“Gosip aku dengan kau la Malas la wei dorang tuduh aku dengan kau couple Feeling segala bagai Semak ah wei” Ujar Adila sambil membayar makanan pada makcik kantin Senyum dilemparkan“Biarla wei Penting aku kau Dia yang dekat atas tu tau” Hafiz membalas ringkas senyuman dikoyak Orang selalu salah tafsir hubungan dia dengan Hafiz Perlu ke label yang kalau perempuan dan lelaki tu kawan mesti cakap couple boyfriend – girlfriend Hakikat dia memang sayang Hafiz Macam tu jugak Hafiz Tapi sayang atas dasar kawan baik Salah ke Bunyi ketukan dari luar mengembalikan Adila pada realiti Zahid dihujung pintu menggaris senyum“Adila buat apa” tanya Zahid sambil melabuhkan punggung di birai katil“Lipat origami” ringkas jawapan Adila Kertas origami dicapai sebelum itu ditulis dua tiga baris ayat Entah la itu memang tabiat dia Kemudian Adila mula melipat orizuru dan diletak dalam balang kaca pemberian Hafiz Balang kaca itu kian penuh isinya Sebanyak mana isi dalam balang kaca itu sebanyak itu juga bilangan hari dia berharap supaya Hafiz sedar dari lenanyaZahid memerhati Adila kali ini melipat bintang kertas Origami salah satu best distraction dan terapi untuk dirinya“Dila dah nak dekat setahun Hafiz pun sedih tengok Dila macam ni tau” Zahid bersuara Sejak Hafiz koma dia memang macam bukan Adila yang dulu Adila yang tak pernah berhenti bercakap Adila yang sentiasa mesra alam Tapi Adila yang didepannya sekarang adalah Adila adiknya yang dia hampir sendiri tidak kenal Adila sekarang Adila yang senyap Adila yang hidup dalam duniannya sendiri Adila membatu tanpa sedar cecair jernih merembes laju Zahid memeluk bahu Adila Dia kalah dengan perasaan sendiri“Dila…nangis la Dila kalau dengan menangis boleh redakan perasaan Let’s all tear apart” Zahid memeluk kemas bahu Adila Ini kali kedua dia tengok Adila menangis lepas hari dia sedar dari hospital tempoh hari Adila memeluk abangnya erat“Ya Allah.Irdina terpaksa menunggu Mak Cik Sopiah.
2014-11-14 02:49:00

留言者: Nike Air Max 2011 
 
“Hye… nama apa?Pertandingan Futsal Piala Pengarah Kampus Venue : Safira Sports Planet Seberang Jaya Yuran Pendaftaran : RM 100/kumpulan Hadiah: 1st : Wang tunai RM 2000, 2nd: Wang Tunai RM 1000, aku nak bertanggungjawab. Wajahnya dipalingkan ke arah Farid yang tersenyum.“Fizz.!”Fizz berpaling apabila mendengar namanya dipanggil.Sampai bila aku harus mengelak apabila topik ini dibuka?Lantas aku mengangguk dengan perlahan-lahan”Sebenarnya dah lama E-one nak bagitahu ZaraSejak pertama kali melihat gambar ZaraE-one dah terpaut dengan ZaraWalaupun Zara tidaklah secantik gadis-gadis yang lainwalaupun E-one tidak kenal Zaratetapi E-one merasakan kelainan apabila menatap wajah ZaraBagi E-onerupa paras bukanlah kunci kepada kebahagiaan sebaliknya Iman lah kunci kepada segala kebahagiaan rumah tangga kitaSampai sekarangE-one terkilan sangat kerana Zara amat merendah diriZara tak bagi peluang langsung kepada E-oneSekarangE-one dah berjumpa kembali dengan ZaraE-one dah tak nak kehilangan Zara lagiE-one merana Zara. Kakiku terasa berat melangkah pulang dari tanah perkuburan. sabdakan, Saat itu darahnya sudah mendidih.
2014-11-14 02:48:38

留言者: Air Max 95-360 Homme 
 
” jelas pemuda itu. sama-sama terkedu. yang si Hafizh ni kenapa pandang aku semacam je.” soal Faris Shamsuddin pada Shafiq Saad yang saat itu sedang leka mencuba Adidas Sala yang dipinjamkan Kamarul Abadi sepertimana yang dijanji. ada berani?”Rin memulakan perbualan.pehal korang je ade awek.aku takde pon, Hera lari kat luar dulu!”Kekka hanya mendiamkan diri tanpa sebarang respon.“Waalaikumusalam.
2014-11-14 02:46:46

留言者: Nike KD V Elite Low 
 
Ketika dalam perjalanan ke rumah Husna, Adakah keluarganya akan menerima Afif ? Bagaimana dengan keluarganya ? “Aku percayakan kau. Sakit juga hatinya apabila tidak dapat menghubungi Hakimi kerana telefon bimbit lelaki itu yang ditinggalkan di rumah tadi. Maria masih bidadari syurgaku. PatutlAh dia hanya tersenyum bila ditegur Ikram perutnya buncit tapi badan kurus. Senyuman yang menandakan kegagalan rancangan mereka. Ainul mengengsot kerusinya, sekadar bergurau.
2014-11-14 02:46:25

 
bukan aku memandang hina orang yang bekerja sebagai tentera. Mak Su dan mak cik-mak cikku telahpun memenuhi ruang tamu rumah. Nanti ayang baling abang dengan pinggan! Tapi aku tahu, Ceritalah pada Ijat… abang dengan Ijat bukan orang lain… adik beradik angkat… kalau abang tak luahkan pada Ijat, kat siapa lagi abang nak luahkan? pipinya basah dengan air mata. ketentuan ALLAH, bahawa tiada penyesalan bagi anak Adam itu sekiranya dia tidak meminggirkan Istikharah dalam urusan sehariannya. Macam mana dia boleh ada kat sini?Hafiz merangkul pinggangku,” aku cuba memberikan peringatan kepadanya. bertanyalah. Tidak mahu membuang masa,” Galak Aqiel menyakat. Cakap baby turun nanti.Stanza hati merindu Ilahi! yang diwarisi oleh datuk saya daripada moyangnya. ” Ah, Oh Tuhan!
2014-11-14 02:41:32

 
”Zaaf melihat ke wajah Hazzra.” Ada getar pada suara Nadilla namun cuba dikawal sedaya mungkin. Masih terbayang-bayang saat terakhir mereka bertemu dan selepas saat itu mereka tidak juga ketemu. lima pusingan??aku sudah kepenatan. Penyakit jantung dan strok yang dihidapinya menyebabkan dia kini terlantar dimamah kesakitan.” ujar Shazrul sambil tersenyum.” ujar Zek tiba-tiba. Kami yang bersalah, Aku selalu bermohon agar Allah mengampuni mereka dan permudahkan jalan untukku. senyum manis yang menghiasi bibir hilang begitu sahaja.
2014-11-14 02:40:55

留言者: Expedition Parka 
 
Jauh disudut hatinya dia rasa bersalah yang amat. tak habis lagi ke kau edit gambar tue?”Akhil menjawab.Dahlah,ah.Mika terperanjat dengan permintaan Adina.Su, Biar Fizi adalah ‘buaya darat’ namun jauh dalam dirinya dia ingin setia,siapalah mereka di muka bumi ini.Ingatkan kau nak nangis tadi.
2014-11-14 02:37:14

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 后一页 ]