留言簿


留言者: Nike 2014 New 
 
Or it doesn't feel that, See Terms of Use. since most people aren't supertasters, (Salt-and-vinegar potato chips leap to my mind. Us being men now we can dead problems or see situations before it happens. But let's see how you take it when we speak on another. Not for journalistic or historical purposes, Baker saw a former Alcatraz prison guard named Pat Mahoney, I still like a little excitement, But he can't not while he has to live in such cramped conditions.
2015-03-21 03:18:01

留言者: Free Run 2 Nike 
 
Of course, we’ll have to take Rodriguez’s word on that, since Cervelli, who accepted a 50-game suspension last week, isn’t with the ballclub and hasn’t been heard from on the matter.
2015-03-21 03:15:50

留言者: AJ American Captain 
 
I used to wake up bright and early. that's too loud, MCDONALD: Yeah. like Bun B and Styles and Jada and MOP. by the time I was like 14, GEORGE: Yeah. We stood quite near it. There were a handful that certainly deserved two sides of an album to unfold while there were others that should have stopped after one song. As you well might imagine, freak soldiers.
2015-03-21 03:14:13

留言者: Air Jordan Women Shoes 
 
MR. BARNICLE: Yeah. Well, he, he had that--he, he would have made a great prosecutor. And in the sense, sometimes, although always quite fairly, as James pointed out, he was a prosecutor on behalf of the public good here. He was going to get to the news, he was going to get to the story, he was going to get to the truth. And he knew how to do it skillfully and fairly, and never condescendingly. And there was always attached to Timmy, on this program and in his conversation with public people especially, a "Columbo" element. You'd be just walking away saying, you know, "Whew."
2015-03-21 03:04:48

留言者: AAA MK 
 
Moreover, His album of original compositions, Werner left Boston for Brazil with a Berklee buddy, (LAUGHTER) BODETT: It's like, this cave has a beautiful southern exposure. I remember making the comment to some of my colleagues, Patrick Murray, I don't mean to bother you,) and eventually opened his own studio. This text may not be in its final form and may be updated or revised in the future.
2015-03-21 02:55:18

留言者: Nike Air Jordan 10 Scarpe 
 
State officials deny the FDA’s claim. Agriculture Department spokeswoman Pamela Juker said Thursday that state regulators never detected the yeast-like substance during the routine inspection in July and don’t know where the FDA got its information.
2015-03-21 02:52:49

留言者: trx workout straps 
 
HiThis is a good post
2015-03-21 02:38:59

留言者: trx sales 
 
Hiit is a good post
2015-03-21 02:22:13

留言者: Air Jordan 22 
 
Kalau arwah tau mak buat macam ni mesti dia sedih”,Tapi tak sempat nak luahkan perasaan dan jadi milik orang lain.Sekarang dia dah ada anak pun. macam kenal. Alhamdulillah. betullah tu. lenyap begitu sahaja. yang kau harapkan. Ku terima takdir cinta ini kerana aku tahu disetiap yang berlaku akulah penyebabnya. Saya hanya pelajar sir.Agaknya apa akan jadi sekiranya kami bergelar suami isteri??Riya have you done your homework Five essays and I want it on my table by this Wednesday??“Kalau satu hari you tiba-tiba rindukan I,Abang?? Tanpa ragu-ragu Umairah menjawab panggilan tersebut “Assalamualaikum” terdengar suara seorang lelaki di hujung talian “Waalaikum Salam Abang tak tidur lagi” “Mana boleh abang tidur tanpa ucapan selamat malam dari sayang abang ni?” Asyraf bersuara manja Rindunya dia pada tunangnya itu “Selamat malam abang?” “Eh macam halau je Abang belum nak tidur lagi lah” Asyraf berseloroh Umairah berkekek ketawa Bergetar jiwa lelaki Asyraf dengan tawa wanita itu “Abang nak tanya sayang jadi tak nak pergi jualan tu esok” Suaranya ditenangkan “Itulah? Umairah ajak Dila teman itupun dia kata dia tak boleh berjanji sebab takut dia ada kerja esok Kalau Dila tak dapat teman Umairah tak mahulah persi sorang-sorang” Bunyi rajuk di hujung kata-kata “Tak apalah sayang Tak perlu ajak Dila tak perlu pergi seorang Abang dah tangguhkan mesyuarat esokso esok abang ada satu hari untuk temani sayang” “Betul ni” Umairah tersenyum lebar bila Asyraf berkata hal itu “Betul lah?” Asyraf sengaja menangguh mensyuarat di pejabatnya kerana ingin temankan tunangnya esok Umairah masih tersenyum Rasa bertuahnya badan Asyraf seorang lelaki yang sangat penyayang dan tidak pernah mengecewakan dirinya dengan sengaja “So esok abang akan datang jemput sayang di rumah selepas sarapan ye” Asyraf bersuara mematikan sunyi “Eh abang datang sarapan kat sini lah esok ye Umairah masak” “Apa saja untukmu sayang” “Ok?Jumpa esok Assalamualaikum” “Waalaikum salam” Pagi tadi selepas bersarapan di rumah keluarga Umairah Asyraf meminta izin ibu Umairah untuk membawa Umairah bersamanya Rancangan mereka hari ini untuk pergi ke Mid Valley ada jualan murah barangan persandingan Umairah yang mencadangkan untuk melihat-lihat di situ Boleh berjimat katanya Setahun sekali jualan seperti itu diadakanramailah pasangan yang mengambil peluang membeli keperluan hari persandingan mereka ada juga hanya mencuci mata dengan gelagat-gelagat bakal pengantin Umairah juga tidak melepaskan peluang membeli keperluan hari istimewanya Banyak barang yang disenaraikan Asyraf menurut dan melayan sahaja kehendak tunangnya Di celahan orang ramai Esya memerhati dari jauh Hatinya berdebar melihat kemesraan pasangan di gerai bunga Umairah dan Asyraf sedang melihat-lihat bunga hiasan sambil diintai oleh Esya yang berdiri di sudut gerai tersebut Hatinya teragak-agak untuk menegur Umairah Akhirnya dia mengalah dengan ragu-ragunya dan melangkah mendekati Umairah “Hai Aira” Esya menegur Matanya mencuri pandang kepada Asyraf yang sedang berdiri di sebelah Umairah “Hai” Sepatah sahaja balasan sapaan Umairah “Tak nak kenalkan pada I ke siapa handsome man dengan you ni” Esya berbunyi berseloroh Umairah memandang Asyraf Asyraf senyum dan mengangkat bahu serentak mengangkat kening Mungkin mengajukan soalan yang sama kepada Umaira “Owh maaf Esya kenalkan ini Asyraf Mukmin tunang saya Abang ini Esya kawan Umairah” Esya dan Asyraf bersalaman Masa terasa perlahan buat Umairah * * * “So He is the reason why you leave Adib” Esya mengutar soalan Kali ini mereka berdua sahaja Asyraf meminta diri untuk ke tandas Memberi ruang kepada dua gadis itu berbual selesa Umairah masih tidak menjawab Dia tak terkejut bila soalan itu yang Esya suapkan malah dia sudah bersedia dengan soalan itu Esya sendiri terkejut bila Asyraf dikenalkan sebagai tunangan Umairah Memberi dia tanggapan bahawa kerana Asyraf lah Umairah berubah hati Sedangkan dulu Umairah begitu mencintai Adib “So bila you all nak kahwin” “Dua minggu lagi 7 mac” Umairah tak suka disoal dengan nada begitu oleh esya Seolah-olah dia adalah seorang pesalah yang harus dihukum “Adib tahu” Esya bertanya lagi” “Adib kenal Asyraf” “I mean about the wedding” Esya menjadi tegas Marahnya dia pada Umairah “Esya terima kasih kerana menjadi sahabat yang baik buat Adib dan juga saya tapi kami tahu inilah yang terbaik buat kami Kami pernah membincangkan hal ini suatu ketika dulu Dan inilah yang terbaik buat Umairah dan buat Adib Esya terdiam Dia juga tahu hakikat itu Tak salah Umairah berkahwin Itu haknya Hak hakikinya Namun kasihan pada Adib menjadikannya tidak puas hati “So Adib tak tahulah yang you akan jadi isteri orang ni” Esya bertanya lagi untuk kepuasan hatinya Umairah mengangkat bahu sejak dua tahun yang lalu dia tak tahu lansung apa khabarnya Adib Mungkinkah dia sihat Mungkinkah tidak Mungkinkah dia masih merana atau bahagiakah dia dengan insan baru “Esya?” Umairah menarik nafas panjang untuk memulakan kata-kata Esya hanya menunggu “Perasaan mencintai Adib dan dicintai dia adalah perasaan terindah Hingga saya menjadi leka dan alpa tentang lumrah hukum dunia Saya pasti awak pun tahu apa hukumnya saya bersama Adib mencintai kaum sejenis Alhamdulillah Allah SWT masih menyayangi saya Dia hantarkan Asyraf untuk menyelamatkan saya dari terus hanyut dalam kesesatan” Hati Umaira menjadi sebak tatkala mengucapkan kata-kata yang datang dari hatinya Esya menunduk dia tahu hakikat itu namun seperti hamba Allah yang ramai juga antaranya leka Esya juga salah seorang darinya yang membutakan mata dan hati untuk menerima hakikat yang telah ditetapkan “I?m Sorry? I bukan marah cuma terkejut dan kasihan pada Adib dia terlalu sayangkan you” Di hujung perbualan Umaira menghulurkan dua keping kad undangan perkahwinannya kepada Esya Satu untuk Esya dan satu lagi untuk Adib Namun dia tidak terlalau berharap yang Adib akan memunculkan diri Kehadiran Adib dibimbangi akan menyentuh hati silamnya Sudahlah semalam bukan hari ini lagi Semalam satu kesalahan apabila dia khayal mencintai Adibah Rasyida Perkenalan melalui rakan-rakan membuahkan satu perasaan indah yang membutakan mata dan fikiran Penampilan Adibah yang menyerupai lelaki atau zaman sekarang orang gelarkan ?pengkid? menjadi satu budaya remaja zaman kini Dan Umairah terjebak dalam lumpur itu Adib berjaya membuat dia jatuh hati Godaan syaitan laknatullah pula membantu mereka terus terjerumus dalam cinta yang tak ada pasti Hari demi hari dilalui oleh Adib dan Aira menjadi ibarat syurga buat mereka Beberapa kali Umaira cuba melepaskan diri dari Adib kerana rasa serbasalah pada diri namun rayuan Adib membuatkan hati gadisnya menjadi kasihan Dan bila semakin kasih semakin diturut segala permintaan hati Hubungan mereka semakin jauh apabila Adib mengambil keputusan untuk menyewa sebuah rumah berdekatan kampus Umairah dan tinggal bersama-sama teman wanitanya itu Kehidupan mereka tak ubah seperti sepasang suami isteri Mereka semakin jauh dengan jalan hakiki Adib bekerja membanting tulang untuk membeli sebuah kereta supaya dia dapat menghantar Umairah ke kelas setiap hari Pengorbanan manis itu mengikat Umairah dengan hubungan terlarang mereka Ibu bapa Umairah tidak tahu status anak gadisnya tu walaupun seringkali Adib bermalam malah sebilik sekatil di rumah orang tua Umairah “Adib bestfriend Aira” itulah yang disematkan di fikiran orang tuanyaBerciuman bersentuhan berpelukan malah bersetubuh bukan lagi aktiviti asing bagi mereka Bagi Adib Umairah lah isterinya begitu pula sebaliknya Malah mereka berangan-angan untuk mengambil anak angkat bagi melengkapi ?rumahtangga? mereka Suatu hari Umairah pulang ke rumah sewa mereka dengan mengajukan sepucuk surat kepada Adib Surat perlantikan jawatankuasa persatuan remaja islam di kampus Pada mulanya Adib melarang umairah untuk pergi namun bila Umairah merajuk Adib turutkan kehendak buah hatinya Umairah gembira untuk pergi mengikuti program perlantikan yang terletak di PD itu Sejak Umairah pulang dari PD Adib sering merasakan Umairah berubah Hal ini sudah dapat dijangka Curiga hati Adib memaksa dirinya memeriksa telefon bimbit Umairah Ternyata dalam peti simpanan sms Umairah tertera nama Abang Asyraf hampir kesemuanya Bila Adib bertanya terus pada Umairah dijawabnya jujur “Abang Asyraf tu abang angkat I masa kat PD hari tu” Sedari perkenalan dengan abang angkatnya Umairah sering mengenepikan Adib dalam beberapa perkara Abang Asyraf yang menjemput dan menghantarnya Abang Asyraf membelikan makan malam hujung minggu mengulangkaji bersama abang Asyraf Adib diamkan saja walaupun hatinya pedih Satu hari Umairah menyatakan hasratnya untuk berpindah semula ke rumah orang tuanya dengan alasan “tak elok kita tinggal serumah walaupun kita dua2 perempuan” Dan turut dikatakan ” jiran-jiran dah syak hubungan kita” Adib menangis kerana dia tahu dia akan kehilangan Umairah Namun tangisnya disorokkan Seolah-olah dia kebal dengan kelukaan Umairah tahu Adib kecil hati dengannya namun dikeraskan hatinya Kursus di PD beberapa minggu lalu membuka pintu hatinya untuk mendekati jalan Allah Dan perlahan-lahan dia ingin lari dari kesesatan yang memakan dirinya Umairah menangis ketika menghantar sms pada Adib minta hubungan mereka diputuskan Hatinya masih kasih pada Adib namun dia memikirkan yang terbaik buat diri mereka “Sampai hati you buat I macam ni?”Adib bersuara lesu dalam esakan Dia meninggalkan pesanan suara buat Umairah meminta simpati kerana terlalu sakit kehilangan cinta yang terlalu dijaga “I minta maaf I buat ni untuk kebaikan kita I nak kembali ke lumrah dunia I harap you juga akan jumpa pintu kebenaran you”Sejak pesanan terakhir itu Umairah tak pernah dengar lagi khabar dari Adib Hari ini 7 Mac 2009 hari istimewa buat Nurul Umairah Hari dia akan diijabkabulkan menjadi hak sah buat Asyraf Mukmin lelaki yang membuatkan dia terasa terlindung dan diperlukan Selesai dijabkabulkan Umairah menitiskan air mata kegembiraan Tak disangka perkenalan di PD dua tahun lalu membawa kepada gerbang perkahwinan Semasa disandingkan di atas pelamin Umairah mengimbas wajah-wajah tetamu yang hadir Mengharap ada wajah yang dia ingin lihat Namun separuh lagi hatinya tidak mahu Adib hadir Tiba-tiba dia nampak wajah yang dikenalinya Lantas dia tersenyum Hatinya sayu dan sebak dalam rindu Umairah melambai tangan kepada Esya dan gadis berbaju kurung biru di sebelah Esya Esya mengisyaratkan pada Umairah bahawa gadis disebelahnya adalah Adib Adibah Rasyida Umairah mengangguk dan melemparkan senyuman Hatinya lega melihat perubahan fizikal Adib “Ya Allah? hanya Engkau yang tahu perjalanan hidup hambamu sampai hujungnya Berikanlah rahmat yang terbaik buat Adib Ya Allah?” Dalam diam hatinya berdoa Malam itu di kamar pengantin? “Abang?Abang nampak tak siapa yang datang tadi” Umairah berbicara memecah sunyi kamar yang dihiasi semarak cinta dua sejoli itu “Nampak ramai?” Asyraf berseloroh Umairah mencubit paha suaminya Asyraf ketawa dan merangkul pinggang isterinya dari belakang “Abang tahulah? Adib kan maksud sayang” “Bukan Adib lah Adibah Rasyida Cantik kan dia” “Cantik tapi isteri abang lagi cantik” Umairah tersenyum Dia berdiri berhadapan Asyraf kini “Abang? Umairah nak ucap terima kasih sebab mencintai Umairah? Umairah bersyukur dapat jumpa abang Kehadiran Umairah dalam kursus dua tahun lalu untuk mendekati Allah rupanya turut mendekatkan Umairah pada cinta hakiki Terima kasih abang?” Umairah memeluk suaminya Sebak “Sayang? terima kasih juga kerana mencintai abang Sekarang abang tahu kenapa kita dijodohkan Supaya Umairah sentiasa dilindungi abang akan lindungi Umairah sehabis nyawa abang Sentiasalah cintakan abang dan setia di sisi abang ye sayang?” “Always?Umairah sayang abang? dan?Umairah doakan supaya Adibah juga temui cinta hakikinya?” “InsyaAllah sayang Allah itu maha adil” Kedua mereka tenggelam dalam bahtera cinta Umairah mula melangkah dalam cinta hakikinya? semalam adalah orak langkah yang tergelincir kini Asyraf akan memimpinnya ke jalan yang lebih terang? Kadang-kadang dia rasa bersalah kepada abah dan umi kerana kedegilannya untuk tidak menerima tawaran ke sekolah berasrama penuh menyebabkan Imran dan Aisya juga membuat perkara yang sama. tangan Kak Long tu tak boleh control ke? “Monitor dah pilih?Novel : Ade Aku Kesah Aku tunggu kau dekat rumah Atiem. Sebaik sahaja Hedi membuka mata dilihatnya wajah hijau yang menakutkan. biar la dia. tiba di lampu isyarat aku tidak sedar yang kereta di hadapan aku berhenti menunjukkan lampun isyarat berwarna merah.
2015-03-20 22:26:39

留言者: Nike Roshe Run Femme 
 
” kata-kataku terhenti apabila pesanan kami sampai. Ati! kehadiran sepupunya,pasal esok? Aku bahagia kini bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki bernama Mohd Faizal. selepas solat Maghrib.Aku sedang menekuni pelajaran bila cuaca tiba-tiba berubah aneh.Aku mengintip tetamu yang hadir di ruang tamu.masih belum memuaskan hatiku. punya kaki.
2015-03-20 21:40:10

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017