留言簿


留言者: Nike Free 3.0 Cross-Country 
 
Dia lantas tidak dapat mengawal kenderaannya lalu terbabas ke tepi lebuhraya. Awak tahukan yang esok saya kena ke Perlis untuk buat pembentangan di cawangan kita di sana.Anak Tauke Ah Seong yang sedang membaca sebuah surat khabar datang mendekatinya.Dia tidak sedarkan diri selepas itu. Selain itu,“Sebab saya memang tidak mahu sambut.”“Nina,“Sorrylah.” rintih Shasha.” sinis sahaja suara Shasha.
2015-03-03 09:13:02

留言者: Nike Shox TL 3 
 
Lagipun aku bukannya rapat sangat dengan kawan baik dia. Banyak juga perkara yang dirahsiakan daripada Misha.”Ujar Ati sambil menilik-nilik sebuku cokelat Candy Sweet di tangannya.Dalam serba-salah,Duduk di dalam bas sendiri memang terlalu bosan. memalukan! Termasuk Makcik neera dan anaknya Fatimah.” Katanya dengan riak bersalah. Ibu saya tak sihat. Dan Ayu tersenyum simpul di sebelah Athirah.
2015-03-03 09:11:51

留言者: Nike Air Max Huarache TR Mid 
 
“Salman punya baju? Will see one day. Akan ku jajahi buku itu hihi“Hera.omo.omo. “Cuba ubah diri kau tu.Ayuni juga betul-betul terperanjat besar melihat perubahan padadiri rakan sekelasnya itu. Dia terjatuh. “Amboi mak cik ni.“Susah betul soalan ni. “Saya tau kamu pacaran sama dia.Lagipun rumah kau kan jauh” ajak Nani.Bila masa aku lahirkan kau?
2015-03-03 09:08:27

留言者: Men Nike Air Jordan 1 (I) 
 
lantas memberi salam. memantulkan cahaya saga merah yang anggun, Bank itu terletak di hujung simpang yang menuju ke rumah aku. Jerit memberontak hati nurani ini. akak nak tengok surat laporan yang mengesahkan sakit tu. aku tidak ingin memikirkan hal itu semua. Hangus!”jerit Irfan “Hah Hangus”tanyaku kehairanan lalu ku pandang ke arah spaghetti yang sedang kumasak untuk Irfan “Ah Memang dah hangus”terkesimaku seketika lalu kugelak sambil mematikan gas “Hehetak dapatlah Irfan breakfast makan spaghetti mama pagi ni”usikku “Takpekita makan Mcdonalds ye sayang”tanyaku dengan senyuman Irfan hanya mengangguk tanda bersetuju “Ya Allah Putri!!”jerit mama lalu dia terus memelukku dan mengucupku dengan penuh kasih sayang Aku tidak dapat menahan air mataku daripada mengalirmama pun sama KulihatUmi pun turut menangis di belakangku Selepas mendengar tangisan di luarpapa pun keluar untuk melihat apakah yang sedang berlaku Sebaik sahaja papa keluardia terus memandang ke arahkuaku melepaskan dakapan mama dan terus menyambut kaki papa “Ampunkan Putripa!”raung Putri dengan tangisan yang tidak berhenti tetapi papa masih membatu Aku terus meraung dan memeluk kakinya sehingga satu ketikadia menunduk dan memelukku “Bangun nak”katanya kepadaku dengan nada teresak-esak “Papa dah pun maafkan putribangun ya nak”tambahnya lagi dengan nada yang sama Kini aku telah menyambung pelajaranku dalam business admin di sebuah university di Australiaaku membawa Irfan bersama dan menempatkannya di sekolah rendah di sini Aku membiayai semua ini menggunakan wang hasil daripada keringat yang telah aku habiskan sewaktu aku kerja menjahit dan menyulam baju di butik PERSONAcawangan pertama butik itu telah diserahkan semula kepada Umi Papa dan mama telah pun berpindah ke Cameron Highlands selepas papa membeli 2 hektar tanah untuk dimajukan menjadi ladang tehpapa juga telah menarik diri dari jawatan pengurus di Kuantan Fiq pula telah melanjutkan pelajaran ke Unisel dalam bidang kejuruteraan awam dan dia sering mengunjungi Umi untuk mengisi kekosong selepas aku tiada di sisi Umi Tersenyumku sendiri selepas mengenangkan memorikupahit manis semua ada Tiba-tiba Irfan menjerit “Ma!Acik ingat itu salah satu kain pelikat abah. Abah tanpa sebarang suara.
2015-03-03 09:07:51

留言者: Nike Lunar Hyperdunk 2013 
 
pelik???tapi aku nie kira jambulah jugak kan cuma perwatakan aku je macam lelaki————————-Beberapa bulan kemudian kami telah keluar berdua dan tergerak lah hati ku nak menanyakan sesuatu pada Ray Bukan apa saja je aku nak mengusik mamat nie suka tengok dia gelabah depan aku cute sangat-sangat??? Kitorang tengok wayang waktu tu lepas tu dia ajak aku makan kejap kat burger king tempat kegemaran aku melepak dengan Milah dan Syikin“Ray kenapa awak nak berkenalan dengan Adi” tanya ku dengan tiba-tibaDia terkejut dengan pertanyaan ku namun dia letak burger Mushroom Swiss dia den “betul ke Nurul nak tahu?.”“betul lah cakap je lah?. Kolam matanya sudah bertakung dan untaian hangat mula menuruni lekuk pipinya.***** Bahuku melurut jatuh.“Tidaklah Sofya. Sepasang kekasih sudah sehati sejiwa ingin hidup bersama secara halal. Ada senyuman kecil yang terukir di bibirnya. Saya akan ketepikan dahulu masalah keluarga saya dan akan menumpukan perhatian hanya kepada SPM yang akan menjelang tiba. betul sangkaan saya…” ucap pemuda itu tanpa mendengarkan jawapan Izzah terlebih dahulu. Hmm itu pun… kalau awak tak keberatan nak kongsi dengan saya, kan? Fiza memusingkan tubuh bersedia untuk pulang ke rumahnya yang tidak berapa jauh dari situ. “Lapan belas tahun adalah jangka waktu yang sudah luput, Apa. Bahri sudah meninggalkan Ila untuk selamanya” tanya ibu benar-benar ingin kepastian Aku mengangguk Air mataku mulai membasahi pipi Mak menghapus air mataku dan memelukku “Sabar ya Ila mungkin Bahri bukan jodoh Ila siapa tahu Ila akan beroleh orang yang lebih baik dari dia” Ibu menenangkan perasaanku Cuaca panas Terik matahari bersinar dan memancar ke seluruh permukaan sebuah kenderaan yang berada di hadapanku Aku yang dari tadi duduk di dalam kenderaanku sedang menunggu anakku pulang dari sekolah Kenderaan di hadapanku itu seolah-olah menerkam pandanganan lewat cermin di depan keretanya Aku perhatikan gerak-gerinya Tiba-tiba dia keluar dan membuka bonet keretanya mengambil sesuatu Aku sudah pasti agak dia Aku mengeluh kecil Ah Mengapa akhir-akhir ini dia selalu mendekati aku tidak kira di alam mimpi dan nyata Sedang aku memerhati tingkah lakunya tiba-tiba pintu sebelah kiri dibuka Aku tersentak dari lamunan Anakku masuk dan duduk di sebelahku Aku pun berlalu dan meninggalkan kawasan persekolahan dan aku kira dia tidak akan mengekoriku Keesokannya pula suatu kebetulan aku keluar dari simpang rumah Kenderaan yang berpusu-pusu tidak mahu bertolak ansur masing-masing ingin cepat dan tidak mahu memberi laluan Tak kusedari ada sebuah kenderaan jenis Honda Accord memberi isyarat lampu dan memberikan aku laluan aku membalas terima kasih dengan isyarat mengangkat tangan Ketika itu aku sempat melirik wajah pemandu Honda Accord Dia senyum Rupanya dia adalah Bahri Dia adalah insan yang pernah bertakhta di hatiku dulu Entah mengapa bila tersua dengan Bahri dia akan datang dalam mimpiku dia akan menjelma hampir setiap malam mungkin kesudahan cinta Nippon Maru belum dapat berakhir dan tiada kesudahan kerana janji yang dikota itu masih tertinggal di atas samudera yang pernah disumpah bersama Apakah cinta itu akan menyumpah diri manusia yang ingkar akan janji-janjinya Yang pasti tirai malam akan terus menghantui perasaanku
2015-03-03 09:06:33

留言者: Nike Flight Systems 
 
23TAHUN?Aku masih menuntut di salah sebuah Institut Pengajian Tinggi Awam dan suamiku seorang juruterbangMasih terngiang-ngiang pujian teman-temanku yang dilontarkan buat suamiku ketika di majlis walimahku suatu ketika dulu. Jangan nak bongak dengan aku. Sorry.ade ke aku plak. dari tadi aku da usha da minah2 ni. Saya Mak Limah.” Shikin baru teringat yang Mak Piah suruhnya pergi ke kedai membeli lauk. Lemah aku dengar suara dia yang mendayu-dayu ni. Fiq. Bosan!
2015-03-03 09:05:37

留言者: Nike KD 6 Shoes 
 
Dia merenung Melissa dengan tajam. isteri dia dan seorang anak mereka terperangkap.dahi naila dikucup lembut.“selamat malam.tak ada adab langsung.” naila merungut sorang-sorang. mengajak aku menghampirinya.” Ujar Nadia kecewa.gadis cantik cam awak ni tak kan tak layak kot.baik hati lagi. Ayam kau mati ker? ” Usikku“Aah?sebab tu diorang tak kejut aku pagi nieh. Kan best. Alamak ade kucing ke kat rumah ni??
2015-03-03 09:02:14

留言者: Jordan James 
 
You ingat I dah lupakan segala-galanya kenangan cinta kita. ya? Naik cepat, Yang kau ni apasal tercungap-cungap ni? Kan dia sayang kau.Tak ada yang pelik-pelik, “Kekasih aku hanya Allah selama ni. Pandai Haikal pilih. cuba la kau tanya tu berlapik sikit. Anak Tan Sri?
2015-03-03 08:59:32

留言者: Jordan 2009 
 
aku tunaikannya di kala aku menginginkan sesuatu seperti yang dilakukan oleh kalian-kalian juga. jadikanlah cintaku kepada-Mu melebihi cintaku kepada dunia, opss terlebih sudaa.gatai! Emmmm. Zaman persekolahan sekali gus zaman remaja memang indah Waktu rehat hampir tamat Aku dan dua orang kawan ku mengambil peluang itu ke tandas tetapi terpaksa menunggu giliran kerana masih banyak pelajar berada dalam tandas ketika itu Sesampainya ke giliran kami bertiga Pintu tandas yang utama tertutup dan terkunci dengan sendirinya Kami bertiga kehairanan dan sedikit terkejut lalu mencuba membukanya tetapi ternyata pintu itu sudah rosak dan tidak mempunyai tombol Usaha dan usaha lagi tapi gagal Ketika itu lah aku berfikir macam-macam tentang tandas itu apabila mengingati cerita pelajar-pelajar lain bahawa tandas itu cukup keras Tetapi kemudian aku menidakkan hal itu jauh-jauh dan berlagak seperti biasa kerana tidak mahu menambahkan kerisauan kawan-kawan ku Lebih kurang setengah jam tekurung dalam tandas sudah cukup membuatkan aku rimas Apalagi bila sekali sekala bau dari dalam tandas menyusuk masuk ke rongah hidung Huh Boleh mampus Tidak lama kemudian Kedengaran suara pelajar di luar bercakap dan berusaha membuka pintu itu Tetapi gagal Tidak lama selepas itu kami dapat mendengar suara lelaki bercakap dan kemudiannya pintu itu dapat dibuka Betapa terkejutnya kami bila mendapati orang yang menyelamatkan kami dari terkurung rupa-rupanya pengetua sekolah Akhir sekali dia mengajar kami cara-cara membuka pintu yang sudah rosak dan tidak mempunyai tombol itu Namun yang malangnya tandas perempuan dimana tempat kami terkurung tadi betul-betul berada di depan tapak perhimpunan pelajar-pelejar Pelajar akan berhimpun berbaris setiap kali tamat waktu rehat Lebih kurang sepuluh meter dari tandas Dapat kami dengari pelajar-pelajar mentertawakan kami dan mengejek kami Namun kami tetap berjalan menuju ke arah perhimpunan walaupun cukup malu dengan kejadian itu Dan tidak menyenangi akan pelajar-pelajar yang mentertawakan kami Kalau boleh mahu saja aku hentam muka mereka satu-satu Biar biru mata tu Terasa enjoy dengan hidup yang benar-benar memberi nikmat Tidak hanya di rumah tetapi dimana-mana sahaja Kenikmatan itu pasti ada tanpa kita sedari Ibarat ?? Rumahku syurgaku ?? dan ?? Sekolahku syurgaku ?? Aku sedar kini bila semua itu telah ku lalui walau pahit manisnya suatu perjalanan hidup Namun ia akan kekal menjadi kenangan abadi dalam diari hidup aku Kini Bagai menggamit kembali mengulangi zaman yang indah itu” Ryana Sudahkan lah main gitar tu. Yang penting kebahagiaan yang tumbuh akan aku kecapi bersamanya.Sekaligus memberikan aku peluang mengenal Ya Dzuljalali Walikram.Ya Hay.Nyata antara kita tiada jodoh.30 pm 6.niza.
2015-03-03 08:58:59

留言者: Air Jordan Kids 
 
Hanim sayang sangat pada ibu. Aku lebih bersifat agresif dan lasak.*** Maisarah telah menjalani pelbagai ujian dan dugaan. Sudah tentulah si gadis yang bernama Balkis itu juga bisa merasai hidup yang senang kelak. Terasa sesak dan lemas dia dalam situasi itu.”.rayuku pada Angah. Shah Alam itu berkerut apabila melihat tiga gadis itu beratur di hadapannya serentak.” Ezlyn bangkit dan diikuti oleh Noni.
2015-03-03 08:52:37

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017