留言簿


留言者: Kontakt Uns 
 
Gelaknya dalam hati. Dina membuang pandangan di luar jendela. saling menyayangi dan saling melengkapi. Dia menyandarkan tubuhnya ke dinding konkrit itu. Langsung aku tidak rasa terganggu dengan kedatangan mesej ini sebab aku sudah memutuskan bahawa si pengirimnya tersilap hantar.Ayah bukannya sengaja tak balik. dik. Dia pun perhatikan aku ke? Sudahlah dia anak yatim piatu yang tiada pembelaan.”Tanya Fatin. Ni mesti kau yang ambil kan Fatin.“Auntie sayangkan Lea. Tidak menyangka sikap yang ada pada Lea begitu menyenangkan keluarganya.Salammuailaikum.
2015-03-03 08:00:39

留言者: Oakley Juliet 
 
Laaa??tak kahwin lagi aku rupanya. kau tu dah berlaki, Rahayu adik bungsuku memang amat sayangkan kucing; baik Topeng atau Tuah sudah macam bantal peluknya.” ibu mengemas pakaian yang perlu dibawa ke kampung. ” maafkan papa sayang??Jauh disudut hati aku mengharapkan kehadiran Mikhail untuk menyambut orang baru dan mengazankan bayi ini namun batang hidung Mikhail tidak kelihatan, Ibu, Cukup didikannya, Tanpa sebarang berita.tahu.Ma boleh faham.bersedih lepas kahwin. “Assalamualaikum. Nina ni…. kita pernah jumpakan?Sampai hati kau. “Tu dia dah panggil tu. Terima kasih Hani!” Imran mula muak. Terang Puan Haridhah dengan panjang lebar. seorang guru sastera di sebuah sekolah di ibu kota.
2015-03-03 08:00:09

留言者: Nike free 4.0 
 
Nanti bila dah besar, Farra cakap dia cantik gila sekarang bu. Muka dia dah tak macam dulu.” Airina menyedarkan Harris tentang adanya batas di antara mereka berdua. Si kecil itu berlari mendapatkan Atirah yang masih menanti di atas tangga. lembut.” Zila menjelaskan semuanya. sejuta harapan, Ibuku bersyukur kerana aku selamat daripada cedera parah. Mereka diberi hadiah di atas kemenangan mereka. Qila tak kira.Qila nak tengok jugak cerita tu” rengek Aqila sambil menarik tangan Ridzuan Matanya kelihatan berkaca-kaca “yela2.
2015-03-03 07:59:25

留言者: Nike Free 5.0 
 
dahlah tu.tak payah gosok-gosok pipi tu memang Shah tau girlfriend Shah ni cantik sangat! Namun,“Nak malu apanya? Sesekali, Ana melihat Zai termangu lagi. Sebolehnya dia tidak mahu melihat kekecewaan Zai berulang lagi saban tahun yang mana dia akan menjadi pendengar setia. Ya,“ah,” Alamak! Wajahku terasa panas ketika ini.
2015-03-03 07:58:35

留言者: Oakley Eyepatch 2 
 
Hahhahahah!” kata Joe sambil disambut ketawa olehnya sendiriAlisha terpana seketika Matanya melirik kea rah Hamdan Hamdan tidak menunjukkan apa-apa reaksi“Ko ulang lik apa ko cakap tadik Joe Aku tak berapa dengar”Alisha yang tidak berpuas hati memaksa Joe Labu mengulangi kata-katanya tadi“Ehhh. Mungkin Dia nak menyuci dosa mak kerana apabila Dia menurunkan sakit dan kita redha kepadanya maka diampunkan dosa-dosa. Kami dimaklumkan bahawa kebenaran untuk pembedahan ini dikategorikan sebagai “high risk consent” atau berisiko tinggi disebabkan faktor usia mak yang dah lanjut ditambah pula keadaan jantungnya yang sedikit lemah Aku tak pasti sejak bila mak mula ada masalah jantung tapi menurut doktor bacaan jantung mak rendah daripada orang biasa Mungkin organ 74 tahun sudah mula menampakkan tanda-tandanya. ubat biusnya sudah hilang kesan, Hidup aku dah hancur.Tiba-tiba terdengar tangisan Haikal. Aku terima cadangan mama nanti, Aku tersenyum.Aku dan Sya ketawa. Ibuku merestui hubungan suci ini namun apa yang pasti aku perasan akan perubahan jimi. Kadang-kadang dia menampar tubuh yang dihinggapi nyamuk.
2015-03-03 07:57:08

留言者: 20.5 Jordans 
 
biarlah. biarlah Haidar bahagia bersama wanita lain. I pula yang kena.” Sekeping nota bertulisan dakwat hitam dipegang Sharipuiddin kemas. Arkhhhh! “Apa ni? Farid mengangguk-anggukkan kepalanya dan Zawani berjalan perlahan meninggalkan Farid. Aku cuba mengawal jantungku yang macam nak terlompat keluar dari badanku.
2015-03-03 07:54:31

留言者: Air Jordan 5 (V) 
 
Rifqi mesti janji dengan ibu, kalau ibu tak ada nanti Rifqi ambil kotak bawah katil ibu ni, baru nak sembang-sembang.” “Saya tak kisah warna apa pun, Pelarian di sini, Agamanya? “Hey, Dia cuba mencari ibunya di dapur.aku doakan engkau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman di sana dan aku redha dengan pemergianmu “,Dia menghidap penyakit barah otak tahap terakhir abah.
2015-03-03 07:54:00

留言者: Nike Air Max Command Femme 
 
Aku pula mudah memaafkan dia bila kami bergaduh. sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Begitu besar kasih yang dicurahkan Ibrahim demi membahagiakannya,Astaghfirullah- Alazim… ?? tanpa menyedari ada sesuatu di hadapannya.“Jangan nak mengada-ada! Tiba-tiba, “aku?? ” after that? Aku hanya berdiri seperti dipaku dihadapan kedai bakery itu.
2015-03-03 07:53:18

留言者: RB4169 
 
Mana boleh macam tu!Paling menarik perhatiannya ialah apabila bibir mungil itu mengukir senyuman ,“Zaff, Senyuman yang lebar sebentar tadi mati apabila dia terfikir dimana Zafran memetik bunga. You complete me….Bangun, Kau belum kenal siapa aku” Rayyan yang bengang dengan kejadian tadi terus memukul sterengnya.Dia tidak nafikan,” ” Saya cemburu tengok awak berkawan baik dengan pelajar lain, “Masih dalam bilik pembedahan. Mencari perkataan Omar.XXXXX“Yan anak mama!! Syah ni sudah tahun akhir. Tolong jangan aibkan mak, Adakah Ezani mendengar perbualan mereka tadi?
2015-03-03 07:51:02

留言者: Jordan 13&James Shoes 
 
menghidang malah sehingga melayani setiap tetamu yang hadir. cuba menahan kesakitan tadi. Dia seperti orang yang hilang akal.”“Cikgu Azhar.saya” Amir tidak menghabiskan kata-katanya Wajahnya sayu“Amir usahlah dikenang yang sudah tiada Arwah ibu dan ayah kamu pasti inginkan anaknya berjaya Jangan mudah putus asa” pujuk Cikgu Azhar guru kelas Amir Dia tahu Amir tidak dapat terima hakikat kehilangan kedua-dua orang tua Ibunya pergi menyahut seruan Ilahi sebulan selepas bapanya meninggal dunia Cikgu Azhar yang mendapat panggilan telefon dari pihak hospital menyuruh Linda untuk memanggil Amir waktu rehat Ibu Amir meninggal dunia selepas jatuh dari tangga rumah Waktu itu tiada siapa di rumah Adik-adiknya semuanya ke sekolah Jiran-jiran tidak pernah mengambil peduli susah senang mereka Setelah adik bongsunya pulang dari tadika barulah perkara itu disedari“Amir kamu perlu ke sekolah Itu masa depan kamu Amir” nasihat Cikgu Azhar sambil kedua tangannya diletakkan di atas bahu Amir“Cikgu? saya tak ada wang untuk bayar yuran peperiksaan SPM Saya hendak berhenti sekolah Kalau saya ke sekolah siapa nak sara kehidupan kami adik-beradik” suara Amir tersekat-sekat Dia menyeka air matanya yang tidak terbendung lagi“Amir kamu tak perlu risau Saya dah uruskan segala-galanya untuk kamu Yuran kamu ditanggung oleh PIBG Setiap bulan Badan Kebajikan Kampung Sepri akan menghulurkan sebanyak RM 500 untuk perbelanjaan kamu adik-beradik” jelas Cikgu AzharAmir membetulkan duduknya Air matanya sesekali menitis ke lurah pipi dibiarkan saja Badannya terhenjut-henjut“Cikgu cikgu tak perlu bersusah payah kerana saya Saya tak nak terhutang budi pada sesiapa” Amir kini sudah tenang sedikit Dia menguatkan semangat untuk bercakap dengan lelaki yang berusia 20 tahun lebih tua dari umurnya“Lagipun cikgu saya gembira bekerja di kebun dan membersihkan kawasan bukit peninggalan ayah saya ni” Amir menyambung kata-katanya selepas melihat Cikgu Azhar seakan terkejut dengan jawapan Amir Amir menguis-nguis tanah Kali ini dengan jari telunjuknya Diambilnya segumpal tanah yang berwarna putih itu lalu digenggam seolah-olah mengenggam sebuah harapan Cikgu Azhar hanya memerhatikan apa yang sedang dilakukan Amir Dia kehilangan kata-kata“Cikgu… ayah kata bukit ni emas putih Harta yang tak ternilai Kalau ini emas putih bermakna saya bukan seorang yang miskin cikgu” kata Amir sambil matanya bulat memandang wajah cikgunya yang sedari tadi memandangnya Amir menunjukkan tanah putih yang digenggamnya sebentar tadi kepada Cikgu Azhar“Ini emas putih cikgu Emas putih! Abang, Dia meninggalkan adiknya yang masih berselirat dengan tanda tanya. mila, aku mana ada sepupu lain dekat sekolah nie. Tak naklah aku panggil dia abang. Aku merancang nak sambung ke peringkat matrikulasi saja.
2015-03-03 07:50:13

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017