留言簿


留言者: Nike Blazer High VT 
 
cik adik. “Kenapa mama,Jangan nak laser sangat, “Ke situkah aku dibawanya? Derita sungguh kurasakan. Apa hal pulak dengan mamat ni?” “ Kal tahu nak buat apa la.” si teman mebidas aku. Di sanalah Tuhan letupkan gunung berkenaan sehingga pengsan Nabi Musa. Rahim bukanlah seorang yang berpelajaran.
2015-02-28 12:26:08

留言者: Nike Air Max Terra Ninety 
 
” kata-kataku terhenti apabila pesanan kami sampai. Ati! kehadiran sepupunya,pasal esok? Aku bahagia kini bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki bernama Mohd Faizal. selepas solat Maghrib.Aku sedang menekuni pelajaran bila cuaca tiba-tiba berubah aneh.Aku mengintip tetamu yang hadir di ruang tamu.masih belum memuaskan hatiku. punya kaki.
2015-02-28 12:24:00

留言者: Air Jordan Flight 45 
 
semua wang, Mamat poyo jual air kat kafe nih pun, Aku hanya mengangguk perlahan. berhenti beljr. May I help you? Habis satu dapur digeledah Afi ngan Mien. Jomlah masuk dalam .banyak ruang lagi. Kad dah siap ditempah atau belum,” Farah mencuci tangan yang sedikit bersabun dan berlalu pergi.
2015-02-28 12:19:22

留言者: Nike Excellerate 
 
Kalau hari bekerja je, soalku.aku tahu papa memang impikan dapat menjawat jawatan tertinggi dalam sebuah organisasi perniagaan.malah Datin Sharifah atau sekarang aku panggil Umi juga turut gembira.makan tak kenyang.Akan aku hadapi onak durinya.s not the problem.i can take care of you. Itulah pesanan yang aku dapat dari beberapa orang seniorku ketika Minggu Haluan Siswa diadakan. Mengikuti alunan rancak lagu i will survive yang sedang berkumandang di laptop kesayanganku menjadikan semangatku terus melayang entah ke mane. Aku melihat jam tangan aku,Jom la pergi ke dewan.
2015-02-28 12:04:41

留言者: Mens Nike Air Max 2011 Honeycomb 
 
Apa yang aku dah buat?Dia suruh saya past pada Encik”Ashiqin meletakan sampul surat dihadapan Ameer Raihan.hatinya terguris.lalu die berlalu“kenape.berita yg mengejutkan smpai ketelinga nya.Armand kemalangan. Cuma aku pendamkan sahaja. Hatiku berasa gembira sekali kerana akhirnya dapat juga aku pulang ke tanah air setelah 2 tahun belajar di luar negara. Setiap pinggan dan cawan dicucinya, Segala perbelanjaan ditanggung oleh ayahnya, namun, itu pun atas kehendak aku.Bauan bunga tanjung yang semerbak mewangi tiba-tiba dihidu rongga hidung kedua-dua sahabat tersebut diiringi pelbagai bunyi-bunyian. Ditukarkannya umpan yang masih bersisa di mata kail dan dilempar kembali mata kail itu ke tengah tasik.”jerit Along perlahan sambil bibirnya mengetap bibir kerana marah yang teramat.”Rizal tidak peduli apa yang Khai mahu katakan. “Err.cik Saya tak marahkan cik pun Saya cuma……” belum sempat Hasif menghabiskan percakapannya dia lihat Humayra sudah pun bergegas masuk ke dalam keretanya semula dan berlalu meninggalkannya terpinga-pinga di situ Keretanya dipecut laju Humayra keliru Apa sebenarnya yang sedang berlaku Siapa dia Adakah aku bermimpi Ya Allah dugaan apakah ini hambaMu ini tidak mampu untuk menghadapi dugaanMu kali ini Kenapa Kenapa Kenapa wajah lelaki itu sama dengan Adam Mukhriz Setahunya arwah kekasihnya itu tidak mempunyai kembar Humayra keliru dan sangat terkejut dengan peristiwa tadi Kenapa dan siapa dia?Hasif Hakimi memasuki pejabatnya agak lewat hari itu Semua itu gara-gara perlanggaran keretanya tadi Nasib baik tiada mesyuarat atau temu janji pada hari itu Tugasnya sebagai CEO Intra Holdings memang kadang kala sangat sibuk Dia menggantikan tempat ayahnya kerana ayah dan ibunya sudah pun menetap di luar negara dan menguruskan perniagaan keluarga mereka di sana Fail tebal yang bersusun di hadapannya hanya dipandang Fikiran Hasif Hakimi ketika ini lebih tertumpu kepada wanita yang telah melanggar keretanya tadi Entah kenapa wajah itu mengisi ruang pejabatnya yang besar itu Dia seperti jatuh cinta dengan wanita tadi walaupun dia sendiri tidak mengetahui nama wanita tersebut Hanya pertemuan pertama sebentar tadi sahaja telah membuatkan Hasif seperti tidak boleh melupakan wajah wanita comel itu Timbul persoalan di benaknya Mengapakah wanita comel itu menangis apabila melihatnya Namun Hasif gagal menemukan jawapan daripada persoalannya sendiriHujung minggu ini Humayra mengambil keputusan untuk ke kedai buku kegemarannya Saja hendak mencari novel yang baru diterbitkan Agak ramai juga pelanggan yang berada di kedai buku tersebut pada hari minggu tersebut Humayra leka membelek novel Entah bagaimana buku tersebut boleh terjatuh Humayra tunduk untuk mengambil buku tersebut Kelihatan ada satu tangan lain yang lebih besar daripada tangannya ingin membantu untuk mengambil buku tersebut Humayra mendongak Terkejut dia melihat wajah itu Lekas dia dia bangun dan ingin berlalu “Tunggu dulu cik Saya nak bincang pasal excident hari tu” Hasif Hakimi cuba untuk bercakap dengan Humayra Humayra yang ingin berlalu berhenti Ditahan hati dan perasaannya daripada menangis Memang salahnya juga Kemalangan dulu adalah salahnya dan dia harus bertanggungjawab Humayra menoleh “Boleh kita pergi minum sambil discuss pasal ni” Hasif berharap sangat Humayra akan bersetuju Dia ingin berkenalan dengan wanita comel itu Dia ingin mencari jawapan kepada persoalan-persoalan yang muncul di fikirannya Humayra berfikir sejenak dan akhirnya menggangguk Hasif tersenyum dengan jawapan Humayra itu“Saya minta maaf pasal excident hari tu Saya akan bayar ganti rugi” Humayra memohon maaf Hasif tersenyum lagi “Tak pe Saya tak marah pun Mungkin awak tak sengaja By the way saya Hasif Hakimi Awak” Humayra leka melihat wajah Hasif Wajah Hasif yang putih hidungnya yang mancung dan matanya yang redup memang seiras dengan Adam Susuk tubuh badan mereka juga sama Hanya yang membezakan mereka adalah parut di dahi Adam mempunyai parut di dahi dan Hasif tiada Sikap mereka juga berbeza Adam lebih bersifat happy go lucky dan Hasif yang baru dikenalinya ini lebih bersifat lembut dan baik Mereka memang memiliki wajah yang sama tapi sifat mereka ternyata berlainan Hasif Hakimi bukanlah Adam Mukhriz yang dicintainya “Awak Saya tanya ni” Humayra kembali kepada perbualan mereka Malu dia kerana dia yakin pasti Hasif perasan dia leka memandang wajah lelaki itu “Hmm Maaf Apa soalan awak” merah muka Humayra kerana dia mengelamun sebentar tadi “Saya tanya nama awak” tanya Hasif lagi Bibir itu tersenyum lagi Serta-merta Humayra teringat Adam Teringat senyuman Adam semasa kali terakhir dia melawat lelaki itu di hospital Cepat-cepat Humayra sedar “Saya Balqis Humayra” jawab Humayra “Indahnya nama Sesuai dengan awak…Mayra” jawab Hasif jujur Humayra terkedu Panggilan tu Mayra Hanya Adam yang memanggilnya Mayra Hanya dia Tapi memgapa Hasif memanggilnya dengan nama itu Siapa dia sebenarnya “Siapa sebenarnya awak Kenapa awak panggil saya Mayra Siapa awak” Humayra sudah menangis Rindunya terhadap Adam hanya Allah yang tahu Kini dia duduk berhadapan dengan seorang lelaki yang bernama Hasif Hakimi yang mempunyai wajah yang sama dengan arwah Adam Dia rindukan Adam Mukhriz “Humayra Kenapa ni Saya minta maaf kalau awak tak suka panggilan tu Macam saya cakap tadi saya Hasif Hakimi” Air mata jatuh lagi Humayra ingin segera pergi Dia sendiri tidak tahu apa yang dia rasa sekarang Belum sempat dia bangun Hasif memegang lengan Humayra yang berlapik dengan blousenya Humayra memandang tajam ke arah Hasif “Maaf sebab saya sentuh awak Tapi saya nak tahu Kenapa awak mesti menangis bila berjumpa dengan saya Saya ada buat salah dengan awak ke Kenapa Humayra” Hasif ingin tahu jawapannya “Awak nak tahu sebabnya Awak nak tahu kenapa saya mesti menangis bila melihat awak Awak nak tahu” Humayra mencari sesuatu di dalam pursenya Dia mengeluarkan sekeping gambar dan gambar itu ditunjukkan di depan Hasif “Sebab ini” Hasif seperti ingin pengsan melihat gambar itu Gambar Humayra dengan seorang lelaki yang mempunyai wajah yang sama dengannya Tak mungkin itu dia kerana dia tidak pernah kenal dengan Humayra “Sebab wajah awak sama dengan wajah arwah kekasih saya Puas hati awak! Dia tahu mereka pasti rindukan anak tunggal mereka.” terdengar suara tua seorang lelaki menjawab salam sambil membuka pintu rumah. Kereta mecerdes kompressor menuju ke Kuala Lumpur dengan kelajuan 150 km/j. semuanya sebagai tiket untuk awak masuk syurga.” getus Ila” Aku dah tak larat tengok ko muram je.
2015-02-28 12:00:53

留言者: Nike Free 3.0 V3 
 
Leha.Azhar berlalu meninggalkan Puteri lalu meneruskan kerjanya. Kek coklat yang baru siap di masak terus ditinggalkan di atas meja.” Fahmi diam.Hari ni saya balik lewat sikit sebab nak baiki kereta ni terus. Memang benar.Bersebelahan dengan halaman yang penuh dengan gambar-gambar Dongbangshinki. sekolah itu memang selalu menjadi pilihan golongan elite kerana menawarkan kualiti pendidikan yang baik. So, I snapped before he said something, Sarah menyentak kakinya dan terus naik ke biliknya. Dahhhh”“nabil tak kisah sarah nak dengar ke tak nak.Tanpa disedari oleh kedua-dua rakanku itu,aku mengikuti Mimi kembali ke asramanya.Ada juga yang menangis kekecewaan. “Cikgu pada zaman urbanisasi ini sudah tidak lagi sesuai jika digambarkan seperti lilin membakar diri yang terpaksa berkorban demi menerangi hidup para pelajarnya.
2015-02-28 11:58:25

留言者: Jordan Shoes 7 
 
Awak jgn nak pura2 la dengan saya.“Sshhh.”Rika meletakkan jari telunjuk ke bibirnya kemudian menghalakan ibu jari kea rah Moon yang sedang tidur “Opss. Huh lantaklah. Nombor telephone dia lupa plak nak mintak.” Entahlah Mar.Dulu masa belajar saya nakkan seorang perempuan.keikhlasan terhadap Mar macamana”,nya selama dia berada di sekolah ini.* “Hai baby!k.Budak lelaki itu senyap saja. ”bisukah dia?
2015-02-28 11:55:59

留言者: Air Jordan 15 SE 
 
Dan aku terus berlalu tanpa menghiraukan jeritannya.Setelah beberapa ketika aku cuba pura2 mengelak membenci menyimpan dendam terhadapnya die tiba2 menghilangkan diri Dah 2 hari die tak datang memujukku.“Aku blowm jadi makcik lagi la.” ujarnya lagi. Tetapi hari ini, baru aku terperasan mata bundar yang cantik dan redup itu. Adeh, Makanlah. “Tapi kenapa puan? first class. cik Shafinaz Suzanna kerana susah-susah belanja aku makan.“Aleya,” kata Esyraf. Dia sedar kebenaran itu pasti akan terbongkar juga. Hafiz Cuma nak ingatkan Fiza tentang janji kita. Wahid hanya ingat malam ketika dia, Senyuman duka. Dengan syarat, Berdosa. Seakan trauma! Darwish menggeleng.
2015-02-28 11:54:58

留言者: Nike Shox R2 Donne 
 
”,“ Famous apanya awak ni? Pantas saja aku buat aksi power ranges bersedia menangkis serangan Daniel. Sengaja menyucuk api kemarahan Daniel.??Oh,ya. Tak ada tunang-tunang! Lantas aku pandang sekeliling. Kejap lagi dah masuk waktu Maghrib,”“Kalau begitu.
2015-02-28 11:52:11

留言者: Air Jordan 6 Homme 
 
Sudah hampir tiga tahun anak-anaknya tidak pulang ke rumahnya. Maka, Umar terdengar satu pekikan atau jerkahan yang dia pun tidak pasti. Dia cuma perlu membuat sesuatu untuk dirinya yang boleh mengisi kekosongan itu, Jibil bagun dari tempat duduknya dan mengenggam-gengam penumbuk kanannya. Agiu yang duduk dalam barisan ke tiga paling kanan kelihatan risau. rasa berdosa kerana memikirkan insan lain saat aku sudah pun bersuami. “Abang dah balik?” tangannya kugapai dan kukucup “Assalammualaikum…” ucap Fakhry memberi salam Aku membalas perlahan “Waalaikumussalam…” Fakhry merenung wajahku sebelum tangannya merangkul bahuku “Cantik isteri abang hari ni…” dia memuji sambil tersenyum seraya memeluk diriku “Abang rasa bahagia dapat memiliki Humaira…” Aku terkedu mendengar luahan hatinya yang luhur dia begitu ikhlas mencintai aku walaupun kami belum pernah berkenalan sebelum ini Ya Allah betapa mulianya hati suamiku kerana menerimaku seadanya Aku tersenyum bahagia lantas membalas pelukannya Suara iqamah yang dilaungkan Fakhry begitu menusuk kalbuku Sungguh indah suaranya menerjah gegendang telingaku “Allahu Akbar…” Fakhry mula mengangkat takbir Aku segera mengikutinya menjadi makmumnya pada solat Maghrib itu Selesai salam terakhir Fakhry mula berdoa “Ya Allah semoga jodoh kami ini adalah yang terbaik buat kami cambahkanlah rasa cinta dalam diri kami terhadapMu agar kami dapat mencintai sesama kami kerana diriMu Berikanlah aku kekuatan untuk menjadi imam dalam rumahtangga ini dan berikanlah Nur Ainna Humaira kekuatan untuk menjadi makmumku dalam rumahtangga ini Sesungguhnya Engkaulah yang telah menciptakan jodoh kami dan Engkaulah yang mengetahui segala sesuatu jadikanlah jodoh kami ini berkekalan hingga ke syurga Amin…” Aku mengaminkan doa Fakhry ada air jernih yang mula bertakung di kelopak mataku terharu mendengar doanya “Ya Allah moga jodohku akan kekal bersama insan yang begitu mulia ini Ya Allah Amin…” aku berdoa sendiri Selesai solat kami sama-sama membaca Al-Quran Fakhry membimbingku dan membetulkan bacaanku itu sebelum kami sama-sama menunaikan solat Isyak pula Malam itu aku sibuk menggantung baju ke dalam almari Menyusun almari itu supaya kelihatan kemas Tiba-tiba aku dapat rasakan ada orang yang memelukku dari belakang “Maira…” suara itu lembut menyapa telingaku Aku berpaling sedikit untuk memastikan insan itu suamiku Ya memang Fakhry yang sedang memelukku saat itu Aku tersenyum sendiri Walaupun Fakhry kelihatan kaku dan pendiam tetapi adakalanya dia boleh menjadi begitu romantik bila bersamaku “Ya abang kenapa” soalku walaupun mukaku mula merona merah dek kerana malu diperlakukan begitu Pelukan Fakhry padaku makin erat “Abang cintakan Humaira” Kata-kata itu begitu lancar keluar dari mulut Fakhry Dia begitu yakin dengan perasaannya sedangkan aku Adakah aku juga mencintainya “Maira cintakan abang tak” soalan itu bagai menjerut leherku Aku sendiri belum pasti dengan perasaanku walaupun ada rasa bahagia yang mula menyerap dalam kalbuku saat bersama Fakhry Aku mengangguk perlahan Mungkin benar ada cinta yang kian bersarang buat Fakhry Aku harus mencambahkan rasa cinta ini buatnya kerana Fakhry begitu ikhlas mencintai aku sedangkan aku tahu dia juga dijodohkan oleh ibubapanya denganku bukan atas kerelaan hatinya sendiri Tapi kini aku dapat merasakan dia begitu rela mencintai aku seorang ajnabi padanya suatu ketika dulu hinggalah saat kami diijabkabulkan Aku harus mencintainya aku tekad Fahkry memusingkan aku untuk menghadapnya lantas tanganku digapai dan dikucup “Terima kasih sayang…” matanya mula berkaca “Abang rasa bahagia sangat” Wajahku dikucup dari dahi turun ke kedua-dua pipiku hinggalah akhirnya hinggap pada bibirku sebelum dia kembali memelukku erat Ya Allah betapa bahagianya perasaan ini adakah ini cinta~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Pagi itu aku mula masuk ke pejabat suasana masih seperti biasa Ramai yang datang padaku mengucapkan tahniah Aku merenung tempat Haikal dia tiada di tempatnya Teman sepejabatku berkata sejak berita perkahwinanku tersebar Haikal mula berubah sikap dia lebih banyak berdiam dan mengasingkan diri dari teman sepejabat Aku mengatur langkah ke pantry ingin membasahkan tekak dan bersarapan ala kadar Biskut di pantry bakal menjadi mangsa perutku aku berfikir sendiri Saat melangkah masuk aku melihat Haikal sedang minum di meja dalam pantry itu Aku mengambil beberapa keping biskut dan mug yang berisi air milo yang baru kubancuh lalu melabuhkan punggung berdekatan Haikal Aku tersenyum pada Haikal namun senyumanku hanya dibalas dengan pandangan tajam “Mai bahagia sekarang” soalan yang keluar dari mulut Haikal membuat aku terkdu Wajahnya kupandang Haikal kelihatan kusut tidak seperti Haikal yang biasa kukenali “Mai bahagia sekarang Alhamdulillah kenapa Haikal tanya soalan macam ni” Haikal mendengus “Sebab Haikal tak bahagia sejak Mai berkahwin… ” Aku terdiam dia tak bahagia Aku tidak faham “Maksud Haikal” “Mai jangan buat-buat tanya takkan Mai tak tahu selama ini Haikal cintakan Mai…” Aku terpaku Ya Allah apakah ini benar Insan yang pernah kucintai dulu juga menyimpan rasa yang sama buatku Namun aku takkan mampu menjadi miliknya lagi kerana kini aku hanya milik Aleef Fakhry Aku gelisah tidak pasti bagaimana mahu membalas pada Haikal “Maafkan Mai maafkan Mai Mai tak pernah tahu yang Haikal cintakan Mai…” “Tapi Mai cintakan Haikal juga kan” soalan Haikal itu ibarat belati yang menusuk jantungku “Mai akui dulu Mai pernah sukakan Haikal tapi kini hati Mai cuma milik suami Mai” Akut egas bersuara Tidak mahu Haikal salah faham lagi “Mai akan terima balasan kerana mengecewakan Haikal…” Haikal memberikan amaran lantas berlalu keluar dari pantry Aku terkedu selama ini aku tidak pernah meluahkan mahupun menunjukkan yang aku sukakan Haikal bagaimana dia dapat menelah isi hatiku dulu Ya Allah inikah dugaanMu buatku Aku dan Haikal saling mencintai namun aku hanya mengetahuinya saat aku sudah jadi milik Fakhry Kini aku dapat rasakan segala cintaku buat Haikal sudah lenyap cintaku hanya akan kuberikan pada Aleef Fakhry suamiku Tapi bagaimana dengan Haikal Dia seolahnya tidak mampu menerima kenyataan ini sedangkan sebelum aku berkahwin Haikal tidak pernah menunjukkan tanda yang dia sukakan aku cuma layanannya padaku selama ini memang baik aku fikir dia melayan semua orang begitu mungkin sangkaanku selama ini salah Ya Allah apakah yang Haikal akan lakukan padaku Amarannya itu begitu menggerunkan Ya Allah lindungilah aku dari segala kejahatan ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Petang itu aku bergegas untuk pulang aku segera melintas jalan untuk ke tempat keretaku diparkir ketika tiba-tiba suatu suara memanggilku “Maira” hanya suamiku memanggilku begitu aku terfikir sebelum menoleh Aku dapat rasakan tubuhku ditolak ke tepi ketika itu juga sebuah kereta BMW meluncur laju menghentam sekujur tubuh lalu tubuh itu kelihatan melayang di tengah jalan “Ya Allah” aku menjerit ketika aku tersedar suamiku sudah dilanggar kereta Aku merangkul Fakhry dalam pelukanku darah mula membuak keluar dari luka ditubuhnya air mataku tak henti merembes dari pipi Raunganku begitu nyaring aku tak mampu mengawal emosi lagi Fakhry tersenyum walaupun dia hanya nyawa-nyawa ikan Wajahku diusap lembut “Abang cintakan Humaira selamanya” Kata-kata itu diucapkan sebelum perlahan mata itu tertutup “Abang” aku menjerit semahunya~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ “Suspek yang melanggar suami puan telah dikenal pasti sebagai Haikal Hakimi Abdul Halim Motif langgar diklasifikasi sebagai dendam kami sudah dapat menangkap suspek tindakan undang-undang akan dikenakan terhadapnya” Panjang lebar polis berpangkat Sarjan itu memberikan keterangan Aku hanya mengangguk perlahan Haikal ini rupanya balasan yang dia maksudkan Sanggup dia mahu melanggar aku dan akhirnya Fakhry yang menjadi mangsa aku terkedu Kerana Haikal kini Fakhry terlantar koma di wad ICU aku hanya mampu berdoa agar Fakhry mampu membuka mata semula suatu hari nanti Sebulan sudah berlalu Fakhry masih terlantar Aku setia duduk di sisinya sambil membacakan surah Yassin Air mataku kubiarkan mengalir perlahan di pipi Tak mampu aku menyeka air mata itu lagi Selesai membaca surah Yassin tika itu tangan Fakhry kugapai dan kugenggam “Abang…” aku memanggil lembut “Maira tahu abang boleh dengar kata-kata Maira bangunlah bang Maira rindukan abang Maira akui waktu mula-mula kita berkahwin dulu tak ada sedikitpun perasaan cinta Maira pada abang Maira tak pernah kenal abang sebelum ini susah untuk Maira cambahkan rasa cinta ini untuk abang Tapi Maira terharu kerana abang tak pernah putus asa untuk memenangi hati Maira dan mencintai Maira seikhlas hati abang Sekarang abang bangunlah dan saksikan yang abang dah berjaya sekarang Maira akui yang Maira cintakan abang sepenuh hati Maira” Aku meluahkan isi hatiku yang terbuku selama ini Air mata yang mula laju merembes kubiarkan saja Tiba-tiba tangan Fakhry menggenggam erat tanganku yang sedang memegang tangannya Matanya perlahan-lahan dibuka “Terima kasih sayang…” Fakhry berbicara perlahan dan lemah Aku terkesima Fakhry sudah tersedar aku menjerit dalam hati Aku tersenyum dalam tangisan yang masih bersisa “Doktor” aku memanggil doktor namun tangan Fakhry pantas menarik tanganku dan merangkulku dalam pelukannya “Abang dah sihat mendengar kata-kata Maira” Aku tersenyum malu Perlahan dia melepaskan rangkulannya padaku dan mula merenung wajahku Air mata yang masih bersisa di pipiku perlahan diseka dan wajahku didekatkan ke wajahnya lantas dikucup perlahan “Abang rindu menatap wajah Humaira Abang tak suka melihat wajah Maira yang sedih menyambut abang” Aku tersenyum mendengar kata-kata itu Wajah Fakhry kukucup lembut melepaskan kerinduan yang bertamu ” Maira cintakan abang” Fakhry yang terkesima dengan tindakanku mulai tersenyum “Abang pun cintakan Maira lebih dari Maira cintai abang” Fakhry merangkulku semula dalam pelukannya Rasa bahagia mula mengisi hatiku Sesungguhnya dia imamku izinkan aku menjadi makmumnya Aku tercipta dari rusuk kirinya agar dia dapat menyayangi dan melindungiku Akan kuserahkan cinta ini buat insan yang mencintaiku ikhlas kerana Allah moga jodoh kami kekal hingga ke syurga Terima kasih Ya Allah kerana memberikan jodoh yang terbaik buatku Aku mencintaimu Muhammad Aleef Fakhry… ~TAMAT~ Dia ramah dan senang dibawa bergaul.“Tadi suruh Lea panggil ‘umi’ tapi umi sendiri yang bahasakan diri dengan panggilan ‘auntie’.
2015-02-28 11:50:22

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017