留言簿


留言者: Nike LeBron Soldier 
 
Apa yang aku dah buat?Dia suruh saya past pada Encik”Ashiqin meletakan sampul surat dihadapan Ameer Raihan.hatinya terguris.lalu die berlalu“kenape.berita yg mengejutkan smpai ketelinga nya.Armand kemalangan. Cuma aku pendamkan sahaja. Hatiku berasa gembira sekali kerana akhirnya dapat juga aku pulang ke tanah air setelah 2 tahun belajar di luar negara. Setiap pinggan dan cawan dicucinya, Segala perbelanjaan ditanggung oleh ayahnya, namun, itu pun atas kehendak aku.Bauan bunga tanjung yang semerbak mewangi tiba-tiba dihidu rongga hidung kedua-dua sahabat tersebut diiringi pelbagai bunyi-bunyian. Ditukarkannya umpan yang masih bersisa di mata kail dan dilempar kembali mata kail itu ke tengah tasik.”jerit Along perlahan sambil bibirnya mengetap bibir kerana marah yang teramat.”Rizal tidak peduli apa yang Khai mahu katakan. “Err.cik Saya tak marahkan cik pun Saya cuma……” belum sempat Hasif menghabiskan percakapannya dia lihat Humayra sudah pun bergegas masuk ke dalam keretanya semula dan berlalu meninggalkannya terpinga-pinga di situ Keretanya dipecut laju Humayra keliru Apa sebenarnya yang sedang berlaku Siapa dia Adakah aku bermimpi Ya Allah dugaan apakah ini hambaMu ini tidak mampu untuk menghadapi dugaanMu kali ini Kenapa Kenapa Kenapa wajah lelaki itu sama dengan Adam Mukhriz Setahunya arwah kekasihnya itu tidak mempunyai kembar Humayra keliru dan sangat terkejut dengan peristiwa tadi Kenapa dan siapa dia?Hasif Hakimi memasuki pejabatnya agak lewat hari itu Semua itu gara-gara perlanggaran keretanya tadi Nasib baik tiada mesyuarat atau temu janji pada hari itu Tugasnya sebagai CEO Intra Holdings memang kadang kala sangat sibuk Dia menggantikan tempat ayahnya kerana ayah dan ibunya sudah pun menetap di luar negara dan menguruskan perniagaan keluarga mereka di sana Fail tebal yang bersusun di hadapannya hanya dipandang Fikiran Hasif Hakimi ketika ini lebih tertumpu kepada wanita yang telah melanggar keretanya tadi Entah kenapa wajah itu mengisi ruang pejabatnya yang besar itu Dia seperti jatuh cinta dengan wanita tadi walaupun dia sendiri tidak mengetahui nama wanita tersebut Hanya pertemuan pertama sebentar tadi sahaja telah membuatkan Hasif seperti tidak boleh melupakan wajah wanita comel itu Timbul persoalan di benaknya Mengapakah wanita comel itu menangis apabila melihatnya Namun Hasif gagal menemukan jawapan daripada persoalannya sendiriHujung minggu ini Humayra mengambil keputusan untuk ke kedai buku kegemarannya Saja hendak mencari novel yang baru diterbitkan Agak ramai juga pelanggan yang berada di kedai buku tersebut pada hari minggu tersebut Humayra leka membelek novel Entah bagaimana buku tersebut boleh terjatuh Humayra tunduk untuk mengambil buku tersebut Kelihatan ada satu tangan lain yang lebih besar daripada tangannya ingin membantu untuk mengambil buku tersebut Humayra mendongak Terkejut dia melihat wajah itu Lekas dia dia bangun dan ingin berlalu “Tunggu dulu cik Saya nak bincang pasal excident hari tu” Hasif Hakimi cuba untuk bercakap dengan Humayra Humayra yang ingin berlalu berhenti Ditahan hati dan perasaannya daripada menangis Memang salahnya juga Kemalangan dulu adalah salahnya dan dia harus bertanggungjawab Humayra menoleh “Boleh kita pergi minum sambil discuss pasal ni” Hasif berharap sangat Humayra akan bersetuju Dia ingin berkenalan dengan wanita comel itu Dia ingin mencari jawapan kepada persoalan-persoalan yang muncul di fikirannya Humayra berfikir sejenak dan akhirnya menggangguk Hasif tersenyum dengan jawapan Humayra itu“Saya minta maaf pasal excident hari tu Saya akan bayar ganti rugi” Humayra memohon maaf Hasif tersenyum lagi “Tak pe Saya tak marah pun Mungkin awak tak sengaja By the way saya Hasif Hakimi Awak” Humayra leka melihat wajah Hasif Wajah Hasif yang putih hidungnya yang mancung dan matanya yang redup memang seiras dengan Adam Susuk tubuh badan mereka juga sama Hanya yang membezakan mereka adalah parut di dahi Adam mempunyai parut di dahi dan Hasif tiada Sikap mereka juga berbeza Adam lebih bersifat happy go lucky dan Hasif yang baru dikenalinya ini lebih bersifat lembut dan baik Mereka memang memiliki wajah yang sama tapi sifat mereka ternyata berlainan Hasif Hakimi bukanlah Adam Mukhriz yang dicintainya “Awak Saya tanya ni” Humayra kembali kepada perbualan mereka Malu dia kerana dia yakin pasti Hasif perasan dia leka memandang wajah lelaki itu “Hmm Maaf Apa soalan awak” merah muka Humayra kerana dia mengelamun sebentar tadi “Saya tanya nama awak” tanya Hasif lagi Bibir itu tersenyum lagi Serta-merta Humayra teringat Adam Teringat senyuman Adam semasa kali terakhir dia melawat lelaki itu di hospital Cepat-cepat Humayra sedar “Saya Balqis Humayra” jawab Humayra “Indahnya nama Sesuai dengan awak…Mayra” jawab Hasif jujur Humayra terkedu Panggilan tu Mayra Hanya Adam yang memanggilnya Mayra Hanya dia Tapi memgapa Hasif memanggilnya dengan nama itu Siapa dia sebenarnya “Siapa sebenarnya awak Kenapa awak panggil saya Mayra Siapa awak” Humayra sudah menangis Rindunya terhadap Adam hanya Allah yang tahu Kini dia duduk berhadapan dengan seorang lelaki yang bernama Hasif Hakimi yang mempunyai wajah yang sama dengan arwah Adam Dia rindukan Adam Mukhriz “Humayra Kenapa ni Saya minta maaf kalau awak tak suka panggilan tu Macam saya cakap tadi saya Hasif Hakimi” Air mata jatuh lagi Humayra ingin segera pergi Dia sendiri tidak tahu apa yang dia rasa sekarang Belum sempat dia bangun Hasif memegang lengan Humayra yang berlapik dengan blousenya Humayra memandang tajam ke arah Hasif “Maaf sebab saya sentuh awak Tapi saya nak tahu Kenapa awak mesti menangis bila berjumpa dengan saya Saya ada buat salah dengan awak ke Kenapa Humayra” Hasif ingin tahu jawapannya “Awak nak tahu sebabnya Awak nak tahu kenapa saya mesti menangis bila melihat awak Awak nak tahu” Humayra mencari sesuatu di dalam pursenya Dia mengeluarkan sekeping gambar dan gambar itu ditunjukkan di depan Hasif “Sebab ini” Hasif seperti ingin pengsan melihat gambar itu Gambar Humayra dengan seorang lelaki yang mempunyai wajah yang sama dengannya Tak mungkin itu dia kerana dia tidak pernah kenal dengan Humayra “Sebab wajah awak sama dengan wajah arwah kekasih saya Puas hati awak! Dia tahu mereka pasti rindukan anak tunggal mereka.” terdengar suara tua seorang lelaki menjawab salam sambil membuka pintu rumah. Kereta mecerdes kompressor menuju ke Kuala Lumpur dengan kelajuan 150 km/j. semuanya sebagai tiket untuk awak masuk syurga.” getus Ila” Aku dah tak larat tengok ko muram je.
2015-02-28 10:52:57

留言者: 2012 Air Force 1 All Star 
 
Dhea masih tidak muncul-muncul. Apatah lagi untuk berbual.” balas Ali masih cuba mempertahankan dirinya.” Alin kelihatan teruja melihat istana pasir yang agak kreatif bagi seorang lelaki lasak seperti Ali itu. tak! sekarang ni, Tambah lagi, abang akan belikan kad untuk diberikan kepada sayang. Tension? Keesokan harinya juga begitu.
2015-02-28 10:51:09

留言者: Air Jordan 16 
 
Berapa minit je lagi. Sedap kan dapat urutan pipi memalam ni?”aku buat-buat bodoh.“manatau tu jodoh kau.untung la kau Al. Jangan disangka aku yang kelihatan hodoh paras, semua itu mustahil. Bukan juga silap sesiapa.” Tengking Farhan.” orang itu menyoal pula. Malah loceng sudah banyak kali dibunyikan.” Ajak Kak Salina. Nurul Iman kenalkan Imran dengan Atirah dan Nana. Irdina bergerak ke dapur apabila terdengar bunyi air dari arah situ. Aku tak mahu hidup dengan dia. Serasa ingin menjerit ke seluruh pelusuk dunia ketika ini. Nanti jatuh pulak”, Aidit gelak. pastu nak aku buktikan pulak?“As’salamualaikum Yeng.” sapa satu suara di sebelahnya Ayeng segera menoleh“Wa’alaikumussalam. Aku tahulah. Aku yang ajar dia macam tu.!
2015-02-28 10:47:04

留言者: Nike Air Max 
 
Semua tu dah tak ada…” jawab Aruna memandangku tepat. sepanjang 3 bulan usia perkahwinan mereka, tapi, Jawapannya …BOLA matanya ligat memandang ke arah seorang gadis yang tidak jauh daripadanya . Aina menekup mulut apabila melihat Afif yang begitu berani melutut ke arahnya . dia cakap dia mula minat kau masa datang birthday party kau yang ke tujuh.” aku cuma diam. “Kalau aku pergi kelas tak ikhlas pun takde makna Mai.”Bentak Zulaikha geram. Azila menurut tanpa membantah.
2015-02-28 10:45:10

留言者: Log In 
 
Thaqif mengerling jam tangan yang melingkar pergelangan tangan kirinya.Thaqif meraup wajahnya. Sanggupkah dia untuk menyampaikan berita itu. Pernah dulu dia melukakan hati Iman, Sepupu yang bersama Rasulullah dalam suka duka perjuangan. menyuruh mengerjakan yang baik dan melarang dari berbuat perkara yang munkar dan saling menjalinkan ukhwah di antara mereka. Syarif menghentikan percakapan rakannya itu. Tidak boleh dipisahkan. manik-manik yang hampir kering tadi kini mengalir kembali. Liz duduk di sofa yang berada di dalam bilik itu.
2015-02-28 10:43:50

留言者: Oakley Fast Jacket XL Sunglasses 
 
Kalau single bak nombor telefon. Tetapi kini situasi keluarganya sudah berbeza. Aku nak pulangkan diari kau.**********??That cd?encik.Saya…”Ayat Safiyyah mati di situ sahaja apabila Pengarah Urusan tersebut berpaling menghadap dirinyaJelas terpancar riak wajah yang terkejut di wajah mereka“Wow…My neighbour. Superb! Tak payah nak malu-malu dengan saya. Segala kelemahan dan kekurangan harap dapat ditegur. saya Sheila.
2015-02-28 10:39:44

留言者: Air Yeezy 2 Red October 
 
Okay, Ada kebaikan Fatima yang saya tak nampak sebab saya terkabur dengan dia punya behaviour yang buat saya sesak nafas. And thanks for the teddy! Awk jgnla seksa saye. Sebab Alex tetap mahu Mawar terus bekerja sebagai cleaner di syarikat. lalu dihantukkan di dinding. ko jangan buat-buat lupa pulak!Tapi yang paling sadis?? Fatima dan baby Rahn. Sayf kembali memandang gadis senteng akal tu.
2015-02-28 10:35:22

留言者: Kids Jordan 3 Shoes 
 
Mengapa? bukan semua orang boleh lakukannya. tapi aku masih ego. Aku agak keberatan. Belum sempat dia mendapat zuriat,‘what I’ve done? “Ha lagi satu jangan sekali-sekali kau nak panggil aku dengan gelaran yang mengelikan tu. Kalau saya koma saya tak adalah depan awak sekarang ni.” Soalku kurang sabar. Alamak??
2015-02-28 10:33:35

留言者: Nike Air Max 90 VT 
 
s face.Biarlah mereka bahagiabersama. Aien ini kerna aku tidak ingin dia sedih dengan masalah yang menimpadirinya.Ibu meminta ku memanggil Tok Imam??Tapi kehidupan kami adalah dengan hanya berbantukan kepada bendang sewa dan bercucuk tanam secara sikit2 di atas tanah yang sekangkang kera itu?? takutilah Pemelihara kamu Yang mencipta kamu daripada jiwa yang satu, tapi puas dia cuba menyukai lelaki itu,” Suara Azlan sambil memetik gitarnya.
2015-02-28 10:32:44

留言者: Air Jordan 16 
 
Susah tau nak dgr Dani puji aku sepanjang nak masuk 4 bulan aku kawin ngan dia.huhuMalam tu Dani siap bagi aku pinjam bahu kanan die lagiKatanya bagi chance aku nangis puas2Katanya lagi dengan menangis aku leh kurangkan ckit rasa sakit hati and marahKeesokan harinya???????.Ya Allah terkejut tahap gaban aku bila aku sedar yang si Dani tu ngah peluk aku dari belakang.Wanis telah berada 5 minit lebih awal dari masa yang tercatat bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini sepertimana yang telah berlaku pada junior junior lain yang gagal menepati janji mereka.geli ada, nak! Puan Amirah segera mencelah, Sudah bertahun-tahun aku menunggu dia pulang. aku di sambut dengan senyuman Hana yang tak ubah umpama kerang busuk di pintu pagar. Hati Izzah terdetik sesuatu. bilakah dia akan bertemu dengan penamat kisahnya ini?
2015-02-28 10:30:37

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017