留言簿


留言者: Man Nike Air Max 2009 Shoes 
 
I sudah tiada masa nak cari orang lain dah. Apa yang penting di sini saya menjalankan tugas saya sebaik mungkin di sisi cik. Telinga dua, Lama kelamaan semakin laju menuruni tubir matanya. Dari hujung rambut sampai ke hujung kaki!“Sakinah! Tiba di muka pintu,” Nenda bangun dari sofa.“awak buat lawak ape ni? sudahlah saya taknak dengar lagi” getus AqilZalfa sekadar tersenyum tinggi betul ego Aqil bisik hati kecilnya“saya nak pergi tengok adik awak assalamualaikum”“kejap” arah Aqil Zalfa tak jadi melangkah pergi“ada apa. soal Zalfa sengaja.
2015-02-12 13:21:15

留言者: Nike Shox OZ 
 
ada keinginanku.Tapi siapalah aku.“Mama!”Lea tersenyum Azalia sudah berlari ke arahnya Mendepakan tangan minta didukung Dengan perasaan rindu Lea menyambutnya Ya dia terlalu rindu dengan anak itu“Dah sihat tak ni Kakak dengar Lia demam”“Mama dah datang sini Lia dah sihat”Lea tersenyum Sempat meletakkan belakang jarinya ke dahi Azalia Masih panas namun demamnya sudah kebah “Lea…”Lea menghala ke arah suara lemah yang memanggilnya Puan Adiba sudah duduk bersandar ke katil tatkala melihat Lea sampai Sambil mendukung Azalia Lea duduk di kerusi sebelah katil ibu angkatnya itu“Umi dah sihat” Lea manyapa sambil menyalam tangan Puan Adiba“Umi rindukan Lea…” tubuh Lea ditarik masuk ke dakapannya Puan Adiba menangis Dia terlalu rindukan Lea Sudah terjangkit dengan naluri yang dimiliki Azalia Dia semakin tidak boleh berpisah dengan gadis ituLea yang berada dalam pelukan kemas Puan Adiba hanya mampu berdiam diri Rasa bersalah mula menguasai diri“Lea minta maaf Umi sakit mesti sebab Lea…” segera memohon maaf Dia tahu Puan Adiba mesti berfikir terlalu banyak tentangnya berikutan lamaran tempoh hari“Apa Lea merepek ni Umi makan benda terlarang Sebab tu darah umi naik Dah jangan nangis” Pujuk Puan Adiba Kepala Lea yang berbalut tudung diusap-usap“Kenapa mama nangis” Azalia yang berada di pangkuan Lea menyoal bingung“Assalamualaikum Umi… umi tak apa-apa”Lea segera melepaskan pelukan Air matanya dilap dengan cepat“Waalaikumsalam Hah yang ni lagi sorang Siapa pulak yang bagitau An yang umi sakit Mesti kerja Fariz kan” Lea memandang Puan Adiba yang mula geram Kemudian mengalihkan pandangan pada Farhan yang datang ke arah katil Tangan uminya disalam sebelum melabuhkan punggung ke birai katil sebelah kiri“Lia yang bagi tau kat Papa masa papa called petang tadi” Tiba-tiba Azalia menyampuk Puan Adiba memandang cucunya Tidak boleh berbuat apa-apa“Kenapa umi tak bagitau An Nasib baik An called Lia petang tadi”Lea memandang Farhan Lelaki itu berwajah serius Muka sebeginilah yang Lea kenal Dulu semasa di sekolah Farhan memang bermuka ketat Tidak reti mahu tersenyum atau menyapa orang“Sebab nilah umi tak nak bagitau Umi tak nak An balik ambil cuti Minggu depankan An dah cuti Apasal cuti awal lagi ni”“Bulan depan An ada seminar So An boleh apply cuti untuk minggu ni Yang penting sekarang kesihatan umi Dengar je umi masuk wad An terus booking ticket Nasib baik ada Kalau tak terpaksa esok pagi baru boleh sampai”“An dengar cakap umi Umi tak apa-apa Umi dah boleh balik cuma Fahmi tak bagi umi balik” Puan Adiba cuba untuk meyakinkan anaknya supaya tidak bimbang“Umi dah masuk wad dua hari Kenapa tak ada sorang pun call bagitau An”Lea masih memandang pada wajah Farhan Lelaki itu nampak terlalu risau“Umi tak apa-apalah”“Umi tak sayang An kan”“Apa cakap macam ni An anak umi Umi sayang sangat” Puan Adiba sebak Melihat anak mata Farhan dia kalah dengan emosinya Farhan terus ditarik dalam pelukannya Dia terlalu sayang anak ituLea cuma memerhati Pertama kali melihat Farhan beremosi sebegini Tidak disangka“An…” Puan Adiba memanggilFarhan melepaskan pelukan Memandang tepat pada wajah uminya “An kahwin dengan Lea ya”Besar mata Lea mendengar permintaan itu Dipandang segera wajah Farhan yang terperanjat Farhan senyap tidak mengeluarkan sebarang perkataan dari mulutnya“An…” Puan Adiba meraih jemari Farhan “Umi nak Lea masuk dalam keluarga kita Bila umi sakit Lea boleh tolong jagakan Azalia Lea boleh tengok-tengokkan semua ahli keluarga kita Lea boleh jaga An”Farhan memandang wajah Lea Gadis itu memandangnya diam seribu bahasa Mungkin terkejut tatkala mendengar permintaan uminya di saat genting seperti ini Sama seperti sebuah drama dalam tv Cuma kali ini mereka adalah pelakonnya“Lea umi tahu Lea cuba jauhkan diri dari umi dan keluarga umi sejak umi datang merisik hari tu Tapi percayalah umi ikhlas mahu Lea menjadi menantu umi Sebelum umi menutup mata umi nak Lea selalu ada untuk umi sekeluarga Umi minta maaf jika permintaan umi terlalu mendadak Umi tahu Lea masih belum habis belajar Tapi umi takut umi tak sempat…”“Umi…” Farhan bersuara Tidak sanggup mahu mendengar lagi“Umi sayangkan An Umi pun sayangkan Lea”Farhan menelan air liurnya Wajah uminya masuk dalam pandangan matanya“An sudi kahwin Itupun kalau Lea setuju”Lea memandang tajam wajah Farhan Salahkah pendengarannya Farhan setuju Setuju macam tu je“Lea…” Puan Adiba memanggil dan mula meraih tangan kanan Lea Lea tersentak lalu memandang wajah ibu angkatnya itu Tangan Lea mula sejuk“Lea sayangkan umi seperti umi Lea sendiri” entah dari mana akalnya dia mengatur ayat sedemikian Lea akur Kepalanya perlahan mengangguk****************************************FARHAN memberhentikan keretanya di luar pintu pagar rumah Lea Lea yang berada di tempat duduk sebelah pemandu kelihatan diam Puan Adiba berkeras supaya Farhan menghantar Lea balik ke rumah Seribu alasan Lea berikan namun pujukan Puan Adiba diterima dengan relaSepanjang perjalanan tiada siapa yang mengeluarkan suara Farhan senyap dan Lea juga senyap Tiada pula kedengaran radio dihidupkan kerana Farhan tidak terlalu suka mendengar celoteh corong-corong radio“Terima kasih sebab hantar Lea balik” Ucap Lea Dia mengambil beg tangannya dan disandangkan ke bahu sebelah kanan Kemudian membuka pintu kereta“Terima kasih”Tatkala ingin turun dari kereta Lea mendengar suara Farhan Segera dia memalingkan mukanya memandang lelaki itu “Terima kasih” ucap Farhan sekali lagi Wajah Lea dipandang“Untuk apa” Lea bingung Sepatutnya Farhan menjawab ‘sama-sama’ padanya kerana dia yang yang mengucapkan terima kasih sebentar tadi“Sebab ikut kata umi Sebab terima lamaran dari umi”Lea memandang wajah Farhan Dia berasa gementar Jantungnya mula berdegup kencang tatkala merenung anak mata lelaki itu dialah bakal suamiku Bakal masa depanku Lea sudah menerima hakikat itu“Lea masuk dalam dulu Abah dah tunggu” Satu-satunya cara untuk meloloskan diri adalah dengan menggunakan alasan itu “Awak memandu elok-elok” Sempat Lea memesan sebelum pergi mengatur langkahnyaFarhan meraup mukanya dengan menggunakan tangan Kelibat Lea sudah hilang dari pandangan Dia menarik nafas Berat Hakikatnya dia sedang berdepan dengan sesuatu yang paling sukar Dan ini adalah keputusannya sendiri Dia rasa bersalah kerana terpaksa melibatkan Lea dalam hal iniSorry Lea Semua ini demi umi… Aku tak sedia nak kahwin.Pemilik asal IBSYA Holdings iaitu Tan Sri Ibrahim adalah besan bos!Tak boleh tanya?”“U nak join lunch dengan kami tak? Dia kembali duduk di birai katil dan mencapai sebuah buku tazkirah.ku relakan kau pergi.Tinggalkan derita bersama. “hello,??Pa…Irfan ada perkara penting nak bincang dengan papa????Apa dia?
2015-02-12 13:19:38

留言者: Nike Free 7.0 V2 Hommes(12) 
 
“Syah ok ke ni?” “Then, dia tidak ingin melihat cucunya menderita pada masa akan datang.” “Siapa? Itulah yang tertulis dipapan tanda berwarna merah. bicaranya sendirian. Basikalnya disandarkan di tiang berdekatan dengan garaj kereta abahnya.“ermm…saye xde jawapan untuk soalan awak.sorry ok.budak2 nie pulakkk yg kecoh….”.
2015-02-12 13:14:06

留言者: Air Jordan 13 
 
but wait till I have owned the braveness. Aku sedar mata-mata yang memandang setiap kali aku keluar berdua dengan Zafir. Pipi gadis itu beransur-ansur merah. “Gila! Selama ini dia sekadar menolak dengan baik, belum sempat tindakan undang-undang diambil,Menggeletar lutut Laura mendengar kata-kata Fuad.cepat, Walaupun aku leader, di mana dan berapa budjet tu nanti kamu bincang sendiri ok.
2015-02-12 13:09:54

留言者: Nike Huarache Free 2012 
 
entah mengapa aku kagum dengan dirimu yang hanya tersenyum dan tanpa setitis air mata kau berlalu pergi setelah berpesan supaya jangan menyebut lagi tentang mati. Suatu pagi, Dia memang berhak, Kalau nak saya ambilkan. sedangkan dalam hati, tak pasal-pasal kasut kanan kau pula yang melayang ke kepala aku. Haish. “Get off from my way and my sight.ada sayang dihatiku untuknya tapi aku tidak boleh mencintainya.Lagi pula dia kepunyaan orang.menyayangi dan mencintaiku.Tp sekarang….“Tapi.awak terlalu kakuAwak macam tak berminat nak teruskan perkahwinan ni.keciknya dunia.OMGPilotPramugariSelalu mesti ada skandalTakkan my husband tak de kotErm. ?aku redha asalkan anakku cepat sehat.begitula yang kulalui. kolej ni ada penunggu! Pukul 6 sampai 7, bagai dunia milik mereka bertiga je.”Terpana Fariza mendengar pembuka kata Syahmi. Kenapa dengan kamu ni? “Sebab Senah dah tak cintakan abang Sudin dan tak akan pernah cintakan abang lagi!
2015-02-12 13:08:39

留言者: Air Jordan 12 (Fusion) 
 
Tidak aku pasangkan lampu.” 10 minit kemudian.” Bang bang Jom Zahra dah siap”” Haa Oh mak datuk kau Zahra Kenapa selubung macam ni?********* ” Ibu,Quratul Aini.Redhakan lah hatiku,” Zarith Harissa segera menarik lengan Hana Sofea yang ingin berdiri.” Zarith Harissa memaut lengan Hana Sofea.“Alah, Abang dah makan dah nasi goreng ni habis,friendly match je. “Trust me.
2015-02-12 13:06:42

留言者: Nike Air Jordan 16 (XVI) 
 
Kenapa lain benar rasa material baju aku ni? Zani.” hanya itu yang mampu keluar dari mulutnya Mak Cik Limah beristighfar panjang melihat keadaan Ezani itu“Ayul cepat bawa Zani ke hospital Cepat sebelum tak dapat diselamatkan” gesa Mak Cik Limah Tak dapat diselamatkan Apa maksud ibunya itu Ah! Terutamanya Ikram dan Zahril. Hubungan kami sudah pun hampir 3 tahun. Siapa tak kenal Amanda, * _*_*_*_*Bella memeluk tubuh. seolah-olah tertarik dengan hujahmu.“Apa kautahu tentang cinta Arif? kali ini, Jarak usia mereka cuma dua tahun.
2015-02-12 13:05:00

留言者: Air Jordan 8 
 
selain dapat melelapkan matanya sebentar. Dia berbangga sangat mempunyai sahabat sebaik Ilham.”Abang ni kenapa ? Mana la dia pergi . Walaupun begitu Ruqayyah sangat cemas dengan apa yang terjadi. hidup ini adalah tentang pilihan. mata Salina tidak sudah-sudah memandang jam di dinding. nasi dituang di atas pinggan sambil mendekatkan lauk pauk yang telah dimasaknya. Penyibuk aje”“Tak baik tau Ham cakap macam tu. Jangan risaulah.”“Harap-harap macam tulah…”“Okeylah Iza saya keluar dulu nak tengok apa yang tengah dorang buat kat luar tu.
2015-02-12 13:01:43

留言者: Nike Air Force 
 
Pasti saya akan masuk ke bilik kecilnya dan terus berbaring di tilam kabu nipis yang bersarung kain bercorak kotak-kotak hijau. menyuap nasi malah memicit kaki saya ketika tidur. Bengang! kau nak ambik la.Bekas aku tu. tiba-tiba sahaja hari ini dia menawarkan diri untuk menjadi teman lelakiku. Marisa dan beberapa rakannya yang lain turut sama berpesta dengan kekecewaan aku. Hanya mata yang tidak berkelip memerhati. Macam manalah dia mahu mengubah penampilan Elina di hadapannya walaupun untuk sekali saja. Best apa orang bagi hadiah mahal. aku buka je beg kertas tu.
2015-02-12 12:59:31

留言者: Nike Air Max 90 Current Moire 
 
Itu pun puas didesak oleh Ira atas pelbagai alasan.” Tiba di sebuah taman, senyum nampak.”“You bergaya,and I’m serious.”“Alhamdulilllah,*****************************Walaupun Immanaty telah kembali ke Ibukota untuk menjalani tugasan seharian seperti biasa tetapi hatinya masih tidak keruan memikirkan masalah yg menimpa keluarganya kini. Nanti apa2 Imm call papa, tapi lepas tu Riya hilang. Siapa yang tak kenal Zara?
2015-02-12 12:56:03

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017