留言簿


留言者: Air Jordan 8 Homme 
 
Kau suka kalau orang panggil kau sampah? Petang itu, berlangsunglah majlis akad nikah Ayu dan Hazwan. suka dan duka dikongsi bersama. Aku terus diamkan diri.Ayat-ayat kutukan hanya diteruskan di dalam hati. Apa yang dia benci sangat kat aku pun tak tau. Walaupun dia tidak mengambil banyak subjek, Tak lama lagi aku harus meninggalkan dunia juga.Nasib baiklah aku beradadi dalam kereta.Semenjakitu.
2015-02-12 09:41:06

留言者: Jordan XVI 
 
mereka pasti akan pergi ke kubur ibunya untuk membersihkan apa yang patut.malah sejak kematian ibunyapapanya sudah tidak berapa memanjakannya seperti dulu.papa takkan sama sekali lupa kenangan papa.” rambut anaknya dibelai lembut. ye nak cakap dengan siapa? Bye,”“What??!”Pandangan aku rasa dah berpinar-pinarLepas satusatu masalah yang timbulYa Allahapa lagi cubaan yang akan Kau beri lepas ni************“Hilang kepala hotak kau berjambul”Khai tersengih selamba saja mendengar jerkahan RizalMemang marah giler Rizal dengan Khai hari niBuat penat je kawan tu cari Along keliling-keliling KLSampai naik sasau Rizal memikirkan keselamatan anak saudaranya tapi bila balik rumah malam tuAlong tengah syok-syok je landing atas katil empuknya“Ko tau takAku ni separuh mati cari si Along tu sepanjang hari ni dan minta cuti setengah hariko sedap-sedap je kata saja nak bergurau dengan akuPergi mamposlah dengan gurauan bodoh kau tu”seranah Rizal sepuas-puas hatinyaJam sudah menunjukkan pukul 1145 malamAnak-anak saudaranya dah tidur dari tadi Kalau anak-anak saudaranya adamana mungkin dia akan menyeranah Khai seperti ini Satu contoh yang tidak elok terutamanya untuk AdikHuhu?“Alarilek ar?aku dah minta maaf kanKau nak apa lagi”jawab Khai selamba yang selesa duduk di atas sofa ruang tamu“Ohkau tak nak aku marahHabis tu nak suruh aku buat apaKetawa hahahaha?macam tuSimpan jelah lawak kau tu untuk April Fool nanti”Khai sekadar tersengihTapi dia sendiri sebenarnya menyangka Along lari dari rumah Waktu dia datang ke rumah siang tadiAdik berkata Along sudah keluar sejak pukul 8 pagiKak Leha pula memberitahunya Along membawa sebuah beg pakaian besarKerana itulah dia tergesa-gesa pergi mencari Rizal di sekolah Angah kerana Kak Leha mengatakan Rizal dipanggil guru kelas Angah kerana Angah bergaduh di sekolahBila dia sampai di bilik gurudia sempat mendengar sedikit perbualan di antara Rizal dan Cikgu SuriBerdebar-debar jantungnya apabila Cikgu Suri menyebut namanya dan menyebut perkataan ibu saudaraNyaris-nyaris rahsianya terbongkarKerana itu dia dengan selambanya menerjah masuk ke bilik Cikgu Suri dan menarik Rizal keluar Kerisauannya tentang kehilangan Along hanya 1057% dan selebihnyatakut rahsia tentang jantina sebenarnya terbongkarEntahlah?dia masih belum cukup bersedia untuk memberitahu Rizal tentang dirinyaSepanjang hari dia dan Rizal pergi mencari Along di sekitar KL dan kolejApabila Along tidak ditemuimereka pulang dengan kehampaan dan bercadang untuk membuat laporan polis esokRizal mendaki anak tangga ke bilik Along untuk mengutip baju-baju kotor Along sementara Khai menonton TV di ruang tamuBila masuk ke bilik Alongternganga mulut Rizal bila melihat Along sedang nyenyak di katilApa lagimengamuk sakanlah diaDan dia terus mengejutkan Along dan bertanyakan ke mana Along pergi sepanjang hari Dalam keadaan mamai Along memberitahu dia pergi menghantar baju-baju kotor ke dobi dan terus ke kuliah hingga ke petangKemudian tidur semulaCeh!Patutla bawak beg besar“Kau ni memangla Khai?sejak first time aku jumpa kau sampai sekarangkau tu memang mamat yakuza paling blur kat planet nih”“Yadan aku jugak mamat yakuza paling macho sekali kat planet nihHuahua”“MachoHuhu?aku rasa tiub basikal tu lagi macho kotKau tu bukan machotapi hancur Wakakaka”Rizal ketawa besar“WhatKau nih memang cekadak kering”Khai tiba-tiba bangun dari tempat duduknya dan melangkah mendekati RizalRizal ingin melarikan diri tapi Khai dengan pantas mengepit kepala Rizal di bawah ketiaknyaAla-ala pautan The RockWWE tu“Woitaper ni KhaiBusuk arh!”kataku sambil tarik tangan dari pegangan Khai bila kitorang dah sampai kat luar bilik guru.Iman,” Jawab Amir sedikit gagap.waktu tue kat kantin.alina ckp perlahan jer yg makanan kt kantin tue mcm basi tpi si rizal nie dgr plak.die pantas meluru ke arh alina.”nak bersalin dah ke”tye rizal.
2015-02-12 09:36:38

留言者: Jordan Shoes 
 
rayu ibunya. Melihatkan pakaian Faizun yang compang-camping itupun sudah membuatkan jiwanya meruntun kesedihan. Biarlah mereka membuat perancangan. ada ciri-ciri kepimpinan dalam jiwa anak muda itu.”“Alhamdulillah okey kot” sambil tersenyum. Ada hal cikit nak dibuatnya” aku bergerak meninggalkan Syed yang pelik dengan sikapku.”Sangkakan panas dari pagi hingga ke petang, Saya tak halang, Seperti Haikal yang meminati kuning, Hampir setiap perjalanan dari UQ ke Toowong dan sebaliknya sudah dihafaz olehnya.
2015-02-12 09:35:35

留言者: Nike Air Max TN Fusion Mens Shoes 
 
Kau tengok je lah,dia akan setia di sisi Faris,Kau ni?? selagi aku tak ambil selagi itulah kau tak akan berhenti memujuk aku Mana tong sampah Susah pula nak cari tong sampah kat sini” Aku merungut sendirian “Eh Meera Kau nak buang coklat tu” soal Tasha yang mula cemas melihat aku tercari-cari tong sampah “Okey?Tasha kau nak sangat ke aku kena marah dengan ayah aku Kalau ayah aku tahu aku dapat coklat daripada lelaki mati aku Silap-silap hadiah penampar daripada ayahku Kalau aku tak buang mana lagi aku nak letak Lagipun aku tak teringinlah dengan coklat ni It?s not my taste” Tasha mengeluh perlahan dan hanya mampu melihat sahaja aku yang telah mencampakkan coklat Cadbury itu ke dalam tong sampah yang hanya terletak lebih kurang 50 meter dari tempat kami berdiri “Tak patut tau kau buang macam tu jer. maka dia pun mendaftar sekali kelas tersebut walaupun dia tahu tak sepatutnya berbuat sedemikian. Lengkap dengan ilmu agama yang diajar oleh Aisyah. Kanak-kanak yang berusia lapan tahun itu tersenyum sahaja melihat ibunya.”“Wafa,“Kau tahu tak bakal mertua aku tu nak datang sekejap lagi. kuliah kita ni. pensyarah baru mereka tadi masih tak lepas pandang kearah mereka berdua sambil langkah kaki diatur kebiliknya.
2015-02-12 09:21:17

留言者: Oakley Split Jacket 
 
mati kau!!!”jerit Mak Leha sambil menarik-narik rambutnyaAda kalanya Mak Leha bertindak menghentakkan kepalanya ke dindingDarah merah mengalir setiap kali Mak Leha menghentakkan kepalanya ke dinding lantas dinding bilik berlumuran dengan darah Mak LehaKeadaan Mak Leha bertambah buruk apabila Mak Leha semakin rancak menghentakkan kepalanya ke dinding sambil diiringi oleh bunyi hilaian yang memenuhi ruang bilik dan menaikkan bulu roma sesiapa sahaja yang berada di situMak Leha ketika itu bagaikan telah berubah menjadi seorang yang amat asing bagi kamiDalam keadaan yang samar-samar ituaku dapati kadang kala bagaikan terlihat wajah lain di sebalik wajah Mak LehaAku berasa semakin gerunMemandangkan keadaan Mak Leha yang semakin tak terkawal itumaka bapa meminta aku pergi meminta pertolongan daripada penduduk kampung yang lain Dengan langkah yang pantasaku berlari selaju-lajunya menuju ke rumah jiran lainTak sampai lima minitberita perubahan Mak Leha yang menakutkan itu sudah tersebar di seluruh kampungRumah Mak Leha yang dulunya sepi kerana jarang dikunjungi orang lain kini riuh dengan suara penduduk kampungRuang rumah Mak Leha semakin dibanjiri oleh penduduk kampung yang ingin mengetahui apa yang berlakuSesetengah penduduk datang dengan hati yang bersimpati manakala sesetengahnya pula dapat aku rasakan datang untuk melihat balasan yang diterima oleh Mak Leha yang buruk sikapnya itu “Aku nak balik!Aku nak balik!Lepaskan aku!”ruang rumah bergema dengan jeritan Mak Leha ituKeadaan menjadi semakin riuh dengan Mak Leha yang ingin meninggalkan rumah tersebutTiada siapa yang tahu ke mana dia hendak pergi dan dia hendak balik ke manaKeadaan Mak Leha amat menakutkan sesiapa sahaja yang memandangDarah berlumuran membasahi wajah Mak Leharambutnya yang mengerbangmatanya yang begitu merah dan tajam menjeling kesemua orang dan kadang-kala pula dia ketawa serta mengilai dan menangis pula secara tiba-tibaMak Leha ketika itu juga menjadi seorang yang amat kuat tenaganyaBayangkan seorang wanita perlu ditahan oleh limaenam orang penduduk kampung yang besar tubuh mereka untuk mengelakkannya melepaskan diriAkhirnya Mak Leha tak sedarkan diri setelah iman kampungNgah Salleh membacakan ayat-ayat suci diiringi oleh semua penduduk kampung yang berada di situBeberapa orang penduduk kampung diarahkan berada di situ menemani Mak Leha dan SophiaAku dan bapa bersama dengan penduduk kampung yang lain balik ke rumah masing-masing dengan perasaan yang letih dan gerun Jam sudah menunjukkan tepat dua belas malam namun aku masih tak dapat melelapkan mataAku tak dapat melelapkan mata kerana masih teringatkan kejadian di rumah Mak Leha petang tadiTambahan pulasejak balik dari rumah Mak Lehaaku berasa serba tak kena dan dapat aku rasakan bagaikan ada sepasang mata yang mengekori setiap pergerakkankuBulu roma aku juga sering menegak secara tiba-tiba dan keadaan menjadi dingin padahal malam itu cuaca agak panasSayup-sayup pula kedengaran bunyi bisikan di cuping telingakuAku menjadi semakin rimas dan tak senang hati dengan keadaan iniAku tak sedar bila aku terlelap “MinMin tolong mak cikboleh takMak cik sejukmak cik takutmak cik sakitmak cik rindukan anak mak cik…”sayup-sayup aku terdengar rintihan pilu daripada satu suara yang tak pernah aku dengarSegera aku membuka mata dan dalam kegelapan aku terlihat sesusuk tubuh yang berpakaian baju kebaya berwarna putih berdiri di sudut bilikWajah itu agak ayu dan manis dan wanita dengan baju kebaya putih itu sempat melemparkan sebuah senyuman kepadakuAku menjadi kaku tanpa sempat memberikan tindak balas “MinMin tolong mak cik ya…”Sebaik sahaja melafazkan kata-kata tersebutwanita tersebut hilang daripada pandangankuTiba-tiba aku tersedar daripada keadaan kaku dan tanpa berlengah aku mencubit lenganku”Adui”lenganku terasa sakit akibat cubitan tersebutSerta-merta aku berasa amat takut dan badanku mula menggigil ketakutanIni bermakna sebentar tadi aku terlihat hantu….”Sebenarnya mak cik ingin meminta bantuan Min.Min tolong mak cik ya. Mana pulak datang Kamarul Hisham ni.”Ryn dulu kau kawan baikku tapi kenapa kini kau sanggup buat aku dihina dan diejek”“Sabarlah, “Eh!kami dah makn tadi. Kau ni apa hal? Mayat ayahnya,Kuala Lumpur,saya pergi sekarang.
2015-02-12 09:18:23

留言者: Air Jordan CP3 
 
Siapa lagi kalau bukan Hani si mulut becok itu. Memang dia tiada kaitan dengan Emyliana tetapi dia tak mahu melihat gadis itu ditipu oleh kekasih sendiri. alun-alun kota Batu. “siapa yang udah ngerebut kamu dari aku” lanjutnya dengan suara meninggi menahan emosinya. kau dengar tak ni? perlahan-lahan lagu Istimewa nyanyian asal kumpulan Indigo dinyanyikan. Dia duduk berhadapan dengan Ammar. Kadang-kadang dia jadi putus asa dengan sikap Aulia. Ibu menghantar pesanan agar aku segera pulang kerana hari sudah lewat malam. Tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi handsetku.
2015-02-12 09:11:02

留言者: Oakley Monster Dog 
 
Asalkan azam yang kuat,Di sebalik sebuah batu besar yang berhampiran dengan sebuah bukit, Mudah saja untuk aku menerima lamaran ini. Tak mungkin.tak mungkin. argh malas dia ingin ingat kepada perempuan itu.”Izaril mula naik daun. insya-Allah.“Okeylah, ******************* Segalanya bagaikan bermimpi. muka awak merah.
2015-02-12 09:06:35

留言者: Nike hyperfuse shoes 
 
Dia sayang sangat-sangat akan anaknya seorang itu.” ujar rakannya“Alah, jangan cakap kuat-kuat. Wajah Tariq dipandang kosong dengan wajah yang serius. Fahmi menarik bantal agar menutupi telinganya. Apa… dah jadi?Perlahan-lahan jari-jemarinya membelek lembaran demi lembaran sehingga ke lembaran terakhir, Geram dengan sikap tidak tahu malu pasangan kekasih itu yang seronok memadu asmara dan melakukan adegan yang dikatakan ringan-ringan itu tanpa mempedulikan keadaan sekeliling.”“Shopping? Hai lelaki pun shopping ka Bertuah siapa dapat awak Tiap-tiap hari boleh shopping”“Rasanya yang cakap tu kot yang bertuah”“Naufan!“Hai.
2015-02-12 09:05:45

留言者: Oakley M Frame Sonnenbrille 
 
Maafkan saya. layanan Aziati kepadanya sangat baik, Ya Allah. Sudin masih mengelamun dalam teksiku.Namun Analia tetap tidak mahu berputus asa,Dia pun kasihan melihat Analia yang sering diperlakukan seperti hamba itu.aku akan mengikuti rakan sekuliah,Sering kali aku berada keseorangan di dalam bilik pada waktu petang sehinggalah Choo dan Teng Teng kembali pada waktu senja. Apa yang kudengari darinya buat hatiku bagaikan disiat-siat. Katanya dari Medan.
2015-02-12 08:57:27

留言者: Oakley Oil Rig Sunglasses 
 
Shahril. Entah apa pula yang tak kena kali ni. “Kenapa muka tu masam aja ni…” Ammar menekan pedal dan kereta meluncur pergi Aulia tidak menjawab Hanya menggerakkan tangannya lalu menekan punat radioLagu Pop penyanyi tempatan mula kedengaranAgak kuat bunyinya “Sayang…saya ada buat salah ke” Adam mematikan radio Aulia mengerling Marahlah tu… “Takde…” jawab Aulia “Dah tu marah tak tentu fasal ni kenapa lecturer ada bagi banyak assignment ke” “Bukan…” “Hmm.” Ammar segera mematikan talian.“Aku sayangkan kau Wina, Sila lah berikan komen dan pendapat ye pada kekurangan dan cacat cela cerpen ini. Adam sudah membuka pintu bilik itu dan melangkah masuk. dikelilingnya pohon-pohon kayu yang subur menghijau. Sememangnya amat berat dugaan yang menimpanya.Novel : Suamiku Suamimu Jua 1 Oleh : Yus ZyraBAB 1 Deruan ombak beralun-alunSelalunya bila aku ckp aku perempuan.
2015-02-12 08:54:18

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017