留言簿


留言者: Nike Air Jordan Retro 8 
 
“Belajar ke dik?” Cuba berbasa-basi Aku tahu itu cubaan untuk mengoratAku kalihkan tangan dari novel dan mencari sesuatu didalam beg Sebaik sahaja terpandangkan plastik merah coklat tu aku tersenyum lega Terus Hacks aku sumbat dalam rongga mulut Biar terasa nyaman dengan eucalyptus“A’ah” Aku menjawab sepatah Kemudian tunduk kembali memandang lantai Ahmalu rasanya mahu bertentang mata dengannya Suasana hening tiba-tiba Senyap Sebaik sahaja aku angkat muka rupa-rupanya Abang Sop tu dah blah CisTak tunggu lama Aku terus mengambil langkah drastik dengan pergi ke arah kereta aku Aku lentokkan kepala ditepi pintu Harus progresif Harus Rasanya aku dah jatuh cinta pandang pertama dengan mamat ni jadi aku takkan lepaskan dia Aku senyum yakin Abang Mekanik mempunyai pakej yang cukup lengkapBerdagu lebarBerdada sasaSenyum menawanPandang tak jemu Oh pandang tak jemuAku pasti kalau aku bawak Abang Sop ni kemana-mana pasti semua mata tak berkedip memandang Pasti semua akak-akak aku akan mengalami jaw drop dek penangan ketampanan dia Masalah bau badan OhRexona kan ada“Dik kaburator dekat mana dik. Selalu Abah yang hantar pergi bengkel. siapakah kita semua ini?Maka seekor demi seekor syaitan itu menyerang.” “La??buat apa Fatin cari budak itu pulak. “Fatin bukan contact Ruz. apa awak merepek ni?” balas Damia kehairanan “Cakaplah betul-betul Janji saya tak akan beritahu sesiapa…” pujuk Juni “Betul saya tak ada apa-apa lah… Saya okey je” balas Damia tenang “Damia jangan tipu saya Saya nampak bungkusan ubat dia atas meja awak” Juni meminta penjelasan lanjut Jawapan yang diberikan langsung tidak memuaskan hatinya “Juni Khaliesah…” belum sempat Damia menghabiskan kata-katanya Raudhah datang mendapatkan mereka “Damia ni ada notis dari seseorang” Ujar Raudhah sambil menghulurkan lipatas kertas itu Damia segera membukanya Dalamnya tertulis…“Inani DamiaSila hadir ke dewan kuliah 3 Ada benda saya nak beritahu awak…-zunnur fudhail- ” “Siapa beri Damia” tanya Juni Raudhah pula sudah lama meninggalkan mereka berdua “Zunnur entah ada apa dia ingin berjumpa dengan saya” balas Damia lembut “Pergilah penting kut…” ujar Juni dengan nada hampa Soalan yang belenggu di fikiran masih lagi belum terjawab******* Damia membuka pintu dewan kuliah tersebut Tiada siapa di situ ‘Mana Zunnur ni’ getus hatinya Dia terlihat beg galas milik Zunnur di atas bangku “Inani Damia…” sayup suara itu Damia menoleh Zunnur berada di belakangnya Dia tersenyum Matanya merenung gadis di hadapannya dari atas ke bawah Seram sejuk dibuatnya Renungan itu menakutkan Damia “Zunnur ada apa awak panggil saya” tanya Damia ingin tahu Zunnur menghentikan renungan tajamnya sebentar tadi Zunnur merapatinya setapak Damia ke belakang dua tapak “Saya cintakan awak Damia…” ucap Zunnur Damia memandang Zunnur Mata mereka berlaga Cepat-cepat Damia melarikan pandangannya Zunnur mencari kesempatan memegang tangan Damia Dia menepis kuat “Zunnur awak gila ke Awak sedar tak apa yang awak cuba lakukan Kita ni…” Belum sempat Damia menghabiskan kata-katanya tubuhnya ditolak ke dinding Dia mengerang kesakitan Lelaki itu merapatkan kedua-dua tapak tangannya ke dinding Damia memandang ke kanan dan ke kiri Tiada ruang untuknya melepaskan diri Zunnur bertindak merapatkan mukanya pada wajah Damia “Awak tak ada tempat nak lari dah Kita ditakdirkan bersama Damia” keras suaranya “Tapi ini bukan caranya Zunnur” bentak Damia Zunnur merenungnya tajam “Tolong jangan dekati saya” Dengan kekuatan yang ada Damia menolak dada Zunnur Hampir tersungkur “Kuat juga awak ni…” katanya dengan nada sinis Damia mencapai handbagnya Tiba-tiba tangannya dipaut Sakit “Awak tak boleh ke mana-mana Damia Awak milik saya” suara Zunnur menjadi bertambah keras Tanpa segan silu Zunnur menarik tubuh Damia ke dalam dakapannya Damia meronta-ronta meminta supaya dilepaskan “Zunnur saya ada maruah Tolong jangan buat begini” Zunnur mengendahkan permintaan gadis itu Dia merapatkan lagi tubuh Damia ke dalam dakapannya ‘Ya Allah bantulah hamba-Mu ini…’ doanya dalam hati Dia merintih memohon pertolongan Allah Dengan pantas Damia menumbuk perut Zunnur sekuat hati Tangan Zunnur terlerai dari tubuh gadis di hadapannya Damia pantas mencapai handbagnya yang terjatuh di atas lantai seraya keluar dari dewan kuliah itu Air matanya mengalir deras Dia buntu Dia meneruskan lariannya ke jalan raya Tanpa disedari Damia sudah berada di tengah-tengah jalan raya Kelihatan sebuah kereta semakin menghampirinya Dia menoleh “Damia!” Ada kelibat seorang lelaki berlari ke arahnya Tidak semena-mena dirinya ditolak ke bahu jalan Terdengar bunyi dentuman kuat Dia sendiri tidak pasti bunyi apa itu Pandangannya terus kabur dan tidak sedarkan diri******* Damia membuka matanya Dia sudah berada di dalam sebuah bilik Dia berpaling ke kiri Kelihatan Juni di sisi katil Juni tersenyum melihatnya Begitu juga Farah dan Raudhah “Saya dekat mana ni” tanya Damia Suaranya kedengaran lemah “Kat hospital Saya dah telefon ibu bapa awak Apa yang berlaku sebenarnya pada awak” tanya Juni “Nanti saya ceritakan” ujar Damia ringkas “Siapa yang panggil nama saya” Juni menatap wajah sahabatnya itu “Daiyan Baihaqi Dia dilanggar kereta semata-mata nak selamatkan awak” Damia menggeleng-gelengkan kepalanya Dia mengucap berulang kali Dilepaskan keluhan panjang “Zunnur” tanya Damia tiba-tiba “Dia ditangkap polis kerana menyeludup dadah ke kawasan kolej” Jelas Juni Damia segera memeluk Juni Erat Tubuhnya menggigil Juni kehairanan “Kenapa ni Apa yang berlaku sebenarnya” “Zunnur hampir mencabul kehormatan saya” cerita Damia “Astaghfirullah…” “Daiyan Dia selamat” Juni mengusap-usap belakang sahabatnya “Dia di wad ICU Daiyan kehilangan banyak darah akibat accident yang berlaku” Damia memejamkan matanya Hatinya tidak putus-putus mendoakan keselamatan Daiyan Damia menitiskan air matanya Pantas jari Juni menyeka “Sudahlah kita berdoa saja agar dia selamat” pujuk Juni Kasihan dia melihat temannya Hampir dua minggu Damia keluar dari hospital Dia dapat ke kuliah seperti biasa Hari ini dia ingin melawat Daiyan di hospital Lagipun lelaki itu sudah sedar dari komanya “Assalamualaikum…” ucap Damia lembut Dia masuk ke bilik Daiyan bersama Juni “Ibu keluar dulu ye Berbuallah dengan kawan kamu” kata ibu Daiyan “Waalaikumussalam Kau orang apa khabar” sambut Daiyan mesra “Eh sepatutnya kita tanya dia Ini dia tanya kita…” ujar Juni pula Mereka sama-sama tersenyum Daiyan memandang Damia Mata mereka berlaga Damia tertunduk malu Juni cuba memecah suasana “Bila nak pulang ke kolej” “Lepas saya sihat lah…” Daiyan tergelak kecil dengan pertanyaan Juni Damia turut tersenyum Sama-sama ketawa Damia bersyukur kerana dirinya tidak diapa-apakan Zunnur di dewan kuliah tempoh hari Dia turut bersyukur melihat Daiyan kembali sihat Jika Daiyan tidak menolaknya ke bahu jalan pasti dirinya sudah terlibat dalam kemalangan itu ******* Di dalam bilik Damia duduk termenung sendirian Rahsianya hanya dia seorang yang tahu Begitu juga kekasihnya Tiba-tiba kepalanya terasa sakit seakan dicucuk-cucuk dengan jarum halus Kepalanya dipicit-picit Damia teringat pada kekasihnya yang satu Dia segera ke bilik air dan wudhuk diambil penuh khusyuk Kemudian dikerjakannya solat sunat tahajjud dua rakaat Di sujud terakhir Damia berdoa penuh tulus mengharapkan keredhaan Yang Maha Kuasa “Ya Allah berilah kekuatan kepadaku…agar aku dapat mempertahankan diri ini… Ya Rabbi jangan biarkan aku sendirian menempuhi tanpa jalan-Mu… Ya Muhaimin teguhkanlah iman di dadaku agar aku tidak mudah menolak agama-Mu… Ya Allah tiada jalan selain hanya kepada Engkau Yang Satu… Engkaulah kekasih di hati ini cintaku hanya untuk-Mu… Peliharalah daku dari neraka-Mu… Berkatilah hidupku… Kau ambillah nyawaku dalam keadaan dadaku penuh keimanan duhai kekasih… Tabahkanlah hati ini dan terus mengingati-Mu Ya Rahman Ya Rahim… Kurniakanlah kepadaku ketenangan yang abadi… Kau sejahterakanlah seluruh keluargaku… Engkau matikanlah aku keluargaku juga teman-teman serta seluruh umat Islam dalam agama-Mu dan beriman kepada-Mu… Aku dambakan redha dan cinta-Mu ya Ilahi…” Selesai memberi salam Damia mengucap berkali-kali Dia memandang Juni yang sedang tidur sekali imbas Matanya dipejamkan Dia menghela nafas “Allah ku pohon cinta dari-Mu…” Tubuhnya rebah ke sisi katil Juni Sahabatnya tersedar Juni mendapatkan tubuh temannya yang lemah “Damia… Damia… Inani Damia…” tiada sebarang sahutan kedengaran Juni memegang pergelangan tangan Tiada denyutan nadi lagi Air mata Juni mengalir deras tanpa henti Tubuh Damia didakapnya penuh kesayuan Tidak mungkin dia dapat memiliki sahabat semurni hati Damia Inani Damia pergi menyahut seruan Ilahi Moga Allah mencucurkan rahmat ke atasnya‘kepada Allah kita dicipta dan dihidupkan… Dan kepada Allah jugalah kita dimatikan dan kembali…’‘sesungguhnya agama Islam mudah…permudahkanlah dan jangan kamu menyusahkan sampaikanlah khabar gembira dan jangan membuat mereka lari…’ (hadis riwayat Bukhari dan Muslim kenapa?” Tangan terus mencapai kasut itu lalu terus dipakai. scooter dipandu perlahan ke tepi jalan.
2015-02-12 08:51:57

留言者: Women Jordan 
 
“Mira, “Boleh Mira lihat mayat Faizal,abang akan sentiasa mencintaimu.sebelum kita bertunang.”” Tak adalah. Suka membuat keputusan sendiri tanpa berbincang terlebih dahulu.Elyn,musuh mereka yang nyata. *****************************************************SEMAKIN lama menjalin hubungan, Sungguh jiwaku terpaku.
2015-02-12 08:48:18

留言者: Jordan France Jumpman H Series 
 
“Tengoklah sini. Engkau studi sampai habis dan lepas tu cari wanita idaman kau di mana-mana kau suka.Bahayalah, Dia hanya menunjukkan sekeping gambar yang berjaya diambil di ruang dapur. “Panggil saya, Dia memandang Ina yang tersenyum memandangnya. jawab Nizam panjang.dia perlukan ayah.Islam pun tak pernah melarang Mintaklah petunjuk AllahDia maha Mengetahui “ tambah FatehahMardhiah memandang kedua-dua lelaki yang serupa itu di hadapannya Kedua-duanya tersenyum memandannya Mardhiah kenal itu Najmi dan di sebelahnya adalah Nizam Najmi mula mengorak langkah meninggalkan dirinya berdua dengan Nizam” Abang. abang.” Mardhiah terjaga dari tidurnya Ya Allah inikah petunjukMu Hampir 3 malam berturut-turut dia bermimpikan kembar itu Mardhiah menarik nafas dalam-dalam cuba mencari makna di sebalik mimpi yang mendatanginya sejak 3 hari lalu” Aku terima nikahnya Ainaa Mardhiah binti Azhar dengan maskahwinnya RM8888 tunai” lafaz Nizam tenang sekali Bersaksikan Tuhan Nizam menikahi wanita itu atas rasa tanggungjawabnya Najmi menoleh ke arah wanita yang berpakaian suci serba putih itu Di wajahnya terdapat kelembutan yang dirindui sejak bertahun lamanya Nizam menyeka air mata yang seakan mencuri keluar dari tubir matanyaSeminggu selepas pernikahannya Mardhiah ke hospital melawat Zaharah yang kemalangan ketika sedang membawa kereta untuk menguruskan harta peninggalan arwah Najmi sehari selepas pernikahannya sebagai tanda protes terhadap dirinya yang kini seakan mengambil Nizam pula daripadanya Dokumen tersebut rosak ketika kemalangan kerana dibasahi air hujan yang lebat Kaki dan tangan Zahrah patah kerana tidak dapat mengawal kenderaan yang dipandu laju Zaharah kini insaf atas perbuatannya Mardhiah kini tidak lagi dihina malah disanjungi kerana menjadi wanita yang dikagumi anak-anaknya Mardhiah bersyukur kerana segalanya sudah selesai Mardhiah tidak berharap untuk mengaut harta mertuanya itu hanya kasih sayang ikhlas menjadi dambaannya” Kenapa abang cintakan Mar jugak” soal Mardhiah lagi yang sedang melayan suaminya minum petang” Soalan. Dan itu adalah yang terakhir yang ku mahu. Yang membuka ruang untukku mencapai impian, abang. Ayu boleh buat muka selamba.
2015-02-12 08:45:37

留言者: Oakley Half Jacket Sunglasses 
 
“Pergi dulu Pak Su, Belum sempat Zayyad menghulurkan baju sejuknya itu,??Tak sangka jumpa awak kat sini, Dia cakap kalau dia beritahu mesti saya accept cinta dia atas nama simpati. tapi…” belum sempat Rahila menghabiskan kata-katanya, terasa batu menghempap kepalaku! Ade ape-ape masalah? Geram je tengok muka diorang tu.”. pensyarah yang bernama Encik Hadi masuk.
2015-02-12 08:38:40

留言者: Oakley Half X Sunglass 
 
Mungkin kerana raut wajahku yang berlainan membuat mereka memberi perhatian. =)Perbualan yang ringkas itu rupa-rupanya menyedarkan aku bahawa dunia ini amat kecil. Dia hanya boleh memandang dan terus berlalu. Sarah nak cakap sesuatu boleh? Sarah sendiri tidak mengerti, hanya nak menutup dendam awak pada orang tua awak. itu yang boleh menggembirakan awak dan nenek awak yang sedang bersedih tu. Suaminya kelu. abang nak namakan apa? Nafas panjang dihela deras.
2015-02-12 08:35:06

留言者: giacche moncler outlet 
 
I 'vero che questo un dovrebbe essere fatto di nuovo. Neo certo perch茅 si accende perdere avrebbe causato questo. Lower 猫 insolito for every ce pompe di un correre for each pi霉 ore rispetto any quello (during vacanza, for every esempio) i not hanno bisogno di essere innescato di nuovo .. During effetti, ci sono molti anni di carattere su ogni superficie andel ristorante. Infine, the verdure erano insapore at the insolite. Carote erano n't p . o . 'strano, i patate sembravano fuori luogo with una preparazione asiatico ..
2015-02-12 08:33:08

留言者: Supra Owen Calzature 
 
Katanya, Kau ingat bila ada ibu tiri, Hanya ada sebuah rak kecil di situ yang menempatkan beberapa buku yang berkaitan dengan kerja Hazizul. Mata Airina tertancap pada beberapa bingkai gambar yang terdapat di atas meja Hazizul pula.itulah yang sebenarnya yang terbaik bagi awak. Bersongkok, Ni mesti takut orang kebas tunang kau yang handsome ni la.” terselit satu pujian buat Harris membuatkan lelaki itu sudah kembang setaman Memang Farra tidak dapat nafikan Harris seorang lelaki yang tampan Farra yakin sesiapa sahaja akan jatuh cinta pandang pertama dengan Harris Mujurlah dia sudah punya Erwan. Anak-anak ? Saya amat memahami perasaan mama.selama ini akak tidak pernah melayani saya seperti seorang adik.
2015-02-12 08:28:44

留言者: Oakley Fives 
 
Awak tak apa-apa? “Awak nak pergi mana??? Yelah Mama, Kemudian di peluk erat sebelum dirungkaikan.bisik hati kecilku.“x la sebenarnye Sya dah lama maafkan Ikmal dan Sya jugak nak mintak maaf sebab ada jugak sakitkan hati Ikmal.“ala 2 malam kang la.”“hm k la. Tahan,“Tadi,Cerpen : Balas Dendam Nama Pena : Qaiszar FazzamySahar berjalan dengan lenggang senang hati Dia harus pulang dengan kejayaan.
2015-02-12 08:28:10

留言者: Nike Air Jordan Retro 9 
 
Tak guna!” Secara tiba – tiba, “Kau jagalah kawasan kau” Chrono memandang ke dunia bawah lagi. Hampir sahaja dia turut mendarat di atas tanah bersama Dewi Cinta. Nora hanya menjeling. Tak percaya aku si Aril tu nak wat kau gitu”. k. Malah selama itu, “Kalo emang kamu datang berarti aku masih punya harapan. Option.Bebelku dalam hati ja la. nama dia Udin….“Aduh!! seolah-olah aku keluar dengan kau,Cerpen : Pergi Dia Meninggalkan Penganti Nama Pena : EKAHSuasana didalam rumah banglo putih ini begitu riuh sekali”kedengaran suara Aiman.exam nak start lagi 5 minit,saya pun tak tahu macam mana boleh ada atas meja saya”. Nak jawab tu pun lembab. memang layak laa kau jadi pelacur!” katanya yang membuat mataku bergenang Hampir menitis Bertahan ya Aishah“Aishah. Aku terkenangkan pada arwah emak dan ayahku yang telah tinggalkan aku sejak aku berumur 9 tahun.
2015-02-12 08:25:19

留言者: Ray Ban 4098 
 
I’m okay. Dia mencapai baju kurung yang berwarna merah biru berbunga kecil. I had no one to play with. Not at this age. Pening di kepalanya terasa berkurangan ketika Mak Cik Sopiah memicit-micit kepalanya buat beberapa ketika.“Ya.”“Yup, lain kali cakap siang, Cara nak online macam-macam,” Irwan tersentak.
2015-02-12 08:17:50

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 后一页 ]

爱乐洪哥

莫听穿林打叶声,何妨吟啸且徐行。竹杖芒鞋轻胜马,谁怕?一蓑烟雨任平生。 料峭春风吹酒醒,微冷,山头斜照却相迎。回首向来萧瑟处,归去,也无风雨也无晴。

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

友情链接

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2017